رمز ارز

زمستان رمزارزها بر اقتصاد واقعی چه تاثیری داشته است؟

زمان مطالعه: دقیقه

آنتونیو گارسیا پاسکوال (Antonio Garcia Pascual)، معاون بخش تحلیل بازار جهانی در صندوق بین‌المللی پول، در اظهارات جدید خود در مورد تاثیر ریزش ارزهای دیجیتال بر بازارهای دیگر، صحبت کرده است. به گفته پاسکوال، فروش گسترده در بازار ارزهای دیجیتال به سیستم مالی گسترده‌تر سرایت نکرده است.
در طول زمستان رمزارزها، ارزش کل بازار کریپتو از اوج ۳ تریلیون دلاری خود در نوامبر سال گذشته به کمترین میزان اخیر یعنی ۸۷۳ میلیارد دلار کاهش یافت. پاسکوال می‌گوید که اگرچه این رکود بر بسیاری از پلتفرم‌های رمزارزی فشار وارد کرده، اما تا حد زیادی در این اکوسیستم باقی مانده، بدون این‌که به اقتصاد واقعی (Real Economy) سرایت کند.
این اظهارات پاسکوال، منعکس‌کننده نظرات تحلیلگران شرکت خدمات مالی Citigroup است. تحلیلگران این شرکت نیز معتقدند که فروپاشی پروژه‌هایی مانند ترا، بعید است که بر سیستم مالی گسترده‌تر تأثیر بگذارد؛ چون صنعت کریپتو نسبتاً کوچک است.
البته، پاسکوال هشدار داده که اگرچه جهان این بار از اثرات سقوط بازار کریپتو فرار کرد، اما پذیرش و نفوذ فزاینده ارزهای دیجیتال می‌تواند دفعه بعد باعث «سرریز ریسک جهانی» شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا