شبكه اجتماعی

«حمله روز صفر» به حساب بیش از ۵ میلیون کاربر توئیتر

شبکه اجتماعی توئیتر، تایید کرد که یک تهدید کامپیوتری موسوم به «حمله روز صفر» امکان دسترسی به اطلاعات شخصی ۵.۴ میلیون کاربر را به حمله‌کنندگان داده است.

به گزارش صدای آمریکا، پروفایل‌های در معرض خطر که قبلاً در یک انجمن جرایم سایبری به حراج گذاشته شده بودند، پس از یک اشکال فنی که اکنون اصلاح شده، به هر کسی اجازه می‌داد که شماره تلفن یا آدرس ایمیل کاربران را وارد کرده و بفهمد که آیا اطلاعات یک کاربر به حساب توئیتر وصل شده یا نه، و اگر وصل شده به کدام حساب خاص متصل است.

گروه امنیت اطلاعات رسانه‌ای تاکنون نتوانسته است به طور مستقل تعداد حساب‌های کاربری که تحت تاثیر حمله سایبری قرار گرفته‌اند را تایید کند ولی ظاهراً حدود ۵.۴ میلیون حساب کاربری طی این حمله در معرض خطر قرار گرفته بود.

توئیتر در بیانیه‌ای که روز جمعه ۵ اوت (۱۴ مرداد) منتشر شد، اعلام کرد که «درباره اتفاق رخ داده، اقدامات لازم صورت داده شده است.»
شرکت توئیتر همچنین گفته است که رمز کاربران فاش نشده است ولی با این حال به همه توصیه کرد که کلید‌های امنیتی سخت افزار یا تایید هویت دو مرحله‌ای را در حساب های توئیتر خود فعال کنند تا خطر دسترسی غیر مجاز هکرها به حداقل برسد.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا