بازی

شایعه: عرضه کارت گرافیک‌های RTX 4070 و 4080 به تعویق افتاد

شایعه: عرضه کارت گرافیک‌های RTX 4070 و 4080 به تعویق افتاد

با توجه به این که دو کارت گرافیک RTX 4070 و 4080 فاقد هرگونه تاریخ انتشار رسمی هستند، شایعاتی مبنی‌بر تغییرات گسترده در مشخصات سخت افزاری آن‌ها به گوش می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:راهنمای نام گذاری کارت گرافیک‌های AMDجدیدترین شیوه نام‌گذاری کارت گرافیک ای‌ام‌دی (AMD) را بشناسید
راهنمای نام گذاری کارت گرافیک‌های AMD

البته درحالی که اطلاعات لو رفته هنوز نهایی نشده‌، اما این نکته که همچنان با سخت افزاری طرف هستیم که مشخصات آن دائماً درحال تغییر است، نشان می‌دهد که کارت گرافیک‌ها هنوز وارد مرحله تولید نشده‌اند.

یکی از نکات جالب اطلاعات منتشر شده، افزایش حافظه گرافیکی مدل RTX 4070 در مقایسه با شایعات قدیم است. از این رو، به نظر می‌رسد حافظه گرافیکی این کارت از ۱۰ به ۱۲ گیگابایت ارتقا پیدا کرده و از طرفی دیگر میزان CUDA core کارت 4080 نیز کاهش یافته است.

این اطلاعات توسط Kopite7kimi منتشر شده. فردی که از سال گذشته آمار و ارقام و جزئیات متفاوتی را درباره سخت افزارهای معرفی نشده به اشتراک گذاشته است. از این رو، این شخص درکنار افشای جزئیات جدید، نتایج تست 3DMark Time Spy Extreme این کارت‌ها را نیز منتشر نموده تا ایده‌ای از عملکرد کلی سخت افزار جدید به ما ارائه دهد.

RTX 4070 و RTX 4080

گرچه صحت و اعتبار آن مشخص نیست، اما بر اساس چارت فوق، کارت 4080 حدود ۳۳٪ قوی‌تر از RTX 3090 Ti بوده و 4070 نیز تقریبا قدرتی برابر با این قطعه قدرتمند خواهد داشت.

در نتیجه این احتمال وجود دارد که شرکت Nvidia برای کارت‌های رده بالای معماری Ada Lovelace تغییراتی را در نظر گرفته که روی عملکرد نهایی آن‌ها، به خصوص در مقام مقایسه با کارت‌های نسل پیشین، تاثیر زیادی می‌گذارد.

درکنار افزایش ۲ گیگابایتی Vram کارت 4070، ظاهرا این سخت افزار حالا از حافظه‌ای با سرعت 21Gbps درکنار افزایش ۵۱۲ مگابایتی CUDA Coreها نیز بهره می‌برد که این یعنی افزایش از ۷۱۶۸ به ۷۶۸۰ هسته.

همچنین 4080 نیز دچار تغییر شده و میزان CUDA coreهای آن حدود 512 مگابایت کاهش پیدا کرده است، یعنی کاهش از ۱۰۲۴۰ هسته به ۹۷۲۸. البته این کاهش احتمالاً تاثیر چشمگیری نداشته باشد.

با تمامی این تفاسیر، تنها چیزی که می‌توان برداشت کرد این است که امسال تنها کارتی که از سری ۴۰ آر تی اکس مشاهده می‌کنیم، پرچمدار این مجموعه یعنی RTX 4090 خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۳، کارت دیگری از این سری عرضه توسط انویدیا عرضه شود.

در این بین پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با لاین آپ RTX 40، تمامی اطلاعاتی که درباره این کارت‌ها منتشر شده است را مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستاندر ظاهر جذاب، اما در باطن زشت
بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستان


lastech سینما: نقد فیلم مرد خاکستری | تماشا کنید

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا