بازی

عملکرد ایکس باکس سری اس بهتر خواهد شد

عملکرد ایکس باکس سری اس بهتر خواهد شد

ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) بین کنسول‌های نسل نهمی ضعیف‌ترین سخت‌افزار را دارد ولی مایکروسافت سعی دارد کمی عملکرد آن را بهبود ببخشد. 

مایکروسافت کیت توسعه استودیوهای بازی‌سازی را آپدیت کرده تا میزان مموری بیشتری را در دسترس داشته باشند. با این کیت صدها مگابایت مموری بیشتر در ایکس باکس سری اس باز می‌شود که می‌توان آن‌ها را به جلوه‌های بصری و گرافیک بازی‌ها اختصاص داد. سایت The Verge گزارش داده که در این راستا، استودیوهای همکار یک آپدیت نرم‌افزاری دریافت کرده‌اند. 

این به روزرسانی کنترل توسعه دهندگان روی مموری را بیشتر می‌کند، از این رو در شرایطی که مموری محدود می‌شود، می‌توان عملکرد گرافیکی بازی‌ها را بهبود داد. Xbox Series S ارزان‌ترین کنسول نسل نهمی موجود در بازار است که می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 1080p اجرا کند و تاکنون فروش خوبی را هم در بازار تجربه کرده است. 

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Psychonauts 2 – بزرگ‌مرد کوچکمامور راز پوتین، این بار با ماموریت بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند
بررسی بازی Psychonauts 2 – بزرگ‌مرد کوچک

ایکس باکس سری اس

اما چرا مایکروسافت به صورت ناگهانی تصمیم به انجام چنین کاری را گرفت؟ آزادسازی مموری بیشتر راه حل این شرکت برای مشکل کند بودن آدرس‌های مجازی گرافیکی نسبت به آدرس‌های مجازی غیرگرافیکی بود. آزادسازی چند صد مگابایت مموری بیشتر نیز از طریق پیشرفت‌های مایکروسافت در مدیریت مموری حاصل شده است. 

سایت دیجیتال فاندری چند ماه پیش گزارش داده بود که تعدادی از توسعه دهندگان برای پورت بازی‌ها روی سخت‌افزار ضعیف‌تر ایکس باکس سری اس به مشکل برخورده‌اند. البته این موضوع در مورد همه بازی‌ها و استودیوها صدق نمی‌کند و به عنوان مثال تجربه Forza Horizon 5 روی این کنسول بسیار خوب و باکیفیت است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستاندر ظاهر جذاب، اما در باطن زشت
بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستان


فکت‌های جالب جی‌تی‌ای وایس سیتی + بازی‌های رایگان موبایل

تماشا از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا