عمومی

مشخصات احتمالی صفحه‌نمایش پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل منتشر شد

گوگل چندی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O خود، گوشی‌های پیکسل‌ ۷ (Pixel 7) و پیکسل ۷ پرو (Pixel 7 Pro) آینده‌اش را به‌نمایش گذاشت. پنل پشتی آن‌ها نشان داد که برآمدگی قاب دوربین تقریباً به نسل قبلی شباهت دارد.

به‌نقل از Gsmarena، امروز گزارش جدیدی از جزئیات احتمالی صفحه‌نمایش‌های گوشی‌های مذکور منتشر شده است. در ادامه ابتدا به مشخصات و سپس منبع افشای این اطلاعات پرداخته می‌شود.

مشخصات صفحه‌نمایش پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو

گفته می‌شود که پیکسل ۷ دارای پنلی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۹۰ هرتز و پیکسل ۷ پرو دارای پنلی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ خواهد بود. این اعداد آشنا به‌نظر می‌رسند، چراکه با مشخصات پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو سال ۲۰۲۱ یکسان‌اند.

این اطلاعات از پروژه منبع باز اندروید به دست آمده؛ جایی که افراد مبتکر در 9to5Google فهمیدند که گوگل دو درایور نمایشگر جدید ایجاد کرده است. اسم رمز پیکسل ۷، Cheetah و پیکسل ۷ پرو Panther است که از این رو با برچسب C10 و P10 شناخته می‌شوند. بررسی کد همچنین نشان می‌دهد که پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو در واقع همان پنل‌های نمایشگر ساخت سامسونگ مدل‌های قبلی خود را به ترتیب با شماره مدل S6E3FC3 و S6E3HC3 به‌ارث خواهند برد.

باوجوداین، گوگل همچنین برای پشتیبانی از پنل S6E3HC4 نیز کار کرده که شاید نسخه‌ی جدیدتری از پنل پیکسل ۶ پرو باشد و ممکن است در پیکسل ۷ پرو استفاده شود. از آنجاکه وضوح و نرخ نوسازی به‌هر‌‌حال ثابت می‌ماند، تنها پیشرفت‌ها می‌تواند در کیفیت، روشنایی، مصرف انرژی یا ترکیبی از موارد مذکور باشد.

رنگ های پیکسل ۷

پیکسل ۷ ظاهراً کمی کوچک‌تر از نسل قبلی خود، یعنی پیکسل ۶ خواهد بود؛ بنابراین پنل نمایشگر به همان نسبت کوچک‌تر شده و یک میلی‌متر باریک‌تر و دو میلی‌متر کوتاه‌تر خواهد بود. از طرفی دیگر، ظاهراً اندازه‌ی پیکسل ۷ پرو نسبت به نسل قبل، یعنی پیکسل ۶ پرو تغییری نخواهد کرد و همین موضوع درباره‌ی اندازه‌ی صفحه‌نمایش آن نیز صدق می‌کند.

  • پیش‌نمایشی از پیکسل ۷ و ۷ پرو توسط گوگل به نمایش درآمد

نکته جالب دیگر اینکه، صفحه‌نمایش پیکسل ۷ پرو دارای حالت 1080p اصلی خواهد بود که می‌تواند به صرفه‌جویی باتری در حالت کم‌مصرف (Low Power Mode) کمک کند. درمجموع به‌نظر می‌رسد که پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود تغییرات درخورتوجهی نداشته باشند؛ اما درهرحال هنوز چند ماه تا رونمایی آن‌ها باقی مانده است؛ بنابراین شاید وضعیت تغییر کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا