بازی

زمستان کجا سفر کنیم؟ آشنایی با مقاصد زمستانی مناسب برای فصل سرما

زمستان کجا سفر کنیم؟ آشنایی با مقاصد زمستانی مناسب برای فصل سرما

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چه‌کسی گفته زمستان فصل ماندن در خانه و تعطیلی کامل سفرهای داخلی و خارجی است؟ جغرافیای جهان به‌کنار، در همین کشور چهارفصل خودمان، هستند مقاصدی که لذت تماشایشان در فصل زمستان خاطره قشنگ‌تری در ذهنتان رقم می‌زند تا فصل‌های دیگر. اگر تا حالا همه سفرهای طبیعت‌گردی خود را در بهار و تابستان برنامه‌ریزی کرده‌اید، همراه ما باشید تا با شگفت‌انگیز‌ترین مقاصد زمستانی داخلی و خارجی آشنا شوید. 

مقاصد مسافرت زمستانی داخلی 

محبوب‌ترین مقاصد زمستانه در کشورمان عبارت‌اند از: 

۱. چشمه آب گرم سیاه کش در هرمزگان 

در استان هرمزگان، بندر خمیر، روستای نیمه‌کار یک چشمه آب گرم به نام سیاه کش وجود دارد که از بکرترین مناطق سفری زمستانه محسوب می‌شود. زمستان این منطقه معتدل است و گرمای آب چشمه دمای بدن را متعادل می‌کند.

۲. غار نمکی قشم 

اگر شهر قشم در فهرست بازدید زمستانه‌تان قرار دارد، غار نمکی یا غار نمکدان را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. اینجا طولانی‌ترین غار نمکی جهان را می‌بینید که به شکل دالان‌های مخروطی از دل کوه می‌گذرد و پر از قندیل‌های نمکی جذاب است.

۳. جزیره ستاره‌ها در قشم 

قشم زیبا میزبان یکی دیگر از مقاصد زمستانه است که از عجایب زیبای ایران هم به‌شمار می‌رود. دره ستارگان با قدمتی که به ۲ میلیون سال قبل برمی‌گردد و افسانه‌های رازآلودی درباره‌اش وجود دارد! تندیس‌های اسرارآمیز و ستون‌های ماسه‌ای خیره‌کننده این دره، برای طبیعت‌دوستانی که اهل ماجراجویی هستند 

۴. جزیره هنگام در هرمزگان 

محال است اهل طبیعت‌گردی باشید و تصاویر خیره‌کننده جزیره هنگام را ندیده باشید. نقطه‌ای از دنیا که حتی در زمستان، با سواحل زیبا و رنگارنگ میزبان مسافران است. اینجا خبری از تکنولوژی نیست تا فرصت بهتری برای دوستی با طبیعت و لذت از جاذبه‌های بکر منطقه فراهم شود.

۵. چابهار در سیستان و بلوچستان 

در چابهار هم‌نشین کویر و دریا هستید. می‌توانید درست در دل زمستان، در چند قدمی دریا، روی تل‌های ماسه‌ای بنشینید و از این هم‌نشینی بی‌نظیر کویر و دریا لذت ببرید. هوای بهاری و اقیانوسی چابهار در این فصل گردشگران زیادی را به‌سمت این منطقه می‌کشاند و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر زمستانه محسوب می‌شود.  سفر به مقاصد جذاب در فصل زمستان با تهیه بلیط از اسنپ تریپ هم ممکن است؛ بهترین پیشنهاد ما به شما چابهار است. 

۶. کویرهای مرکزی ایران 

کویرگردی در ایام سرد سال حال‌و‌هوای دیگری دارد. آب‌و‌هوای گرم و مطبوع و نبود سوز سرد زمستان شمالی، مناطق گرمسیری را برای سفر زمستانه بی‌نهایت جذاب می‌کند. می‌توانید سری به ابنیه و اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی و طبیعی بزنید و با خیال آسوده بدون تشنگی و گرمازدگی از تفریحات بیابانی لذت ببرید. 

۷. سرعین در اردبیل 

سرعین در اردبیل

سرعین در فصل زمستان اصلا گرم نیست! اما پیشنهادش می‌کنیم چون پر از چشمه‌های آب گرم و کوهستان‌های پوشیده از برف است. مناظر زیبایی که تماشای آنها کاملا ارزش تحمل سرما را دارد! می‌توانید در پیست پربرف آلوارس به انواع ورزش‌های زمستانی و برف‌بازی بپردازید و بعد به سراغ چشمه‌های آب گرم معروف این شهر بروید. می‌توانید بلیت سرعین را به‌راحتی از سامانه آنلاین بلیت تهیه کنید. 

۸. جزیره کیش در هرمزگان 

تقریبا همه می‌دانیم فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به کیش است. انگارنه‌انگار که سرمای استخوان‌سوز زمستان سراسر کشور را فراگرفته؛ اینجا هنوز می‌توان با خیال راحت دل به آب زد، موج‌سواری کرد، در سواحل شنی آفتاب گرفت و در امتداد خلیج پیاده‌روی کرد! با رزرو بلیت برای کیش، تابستان را در دل زمستان تجربه کنید. 

۹. تنگه کول فرح در ایذه 

یک پیشنهاد خوب دیگر برای مسافرت زمستانی دل‌چسب، یکی دیگر از مناطق جنوبی ایران، منطقه کول‌فرح ایذه در خوزستان است. اینجا سنگ‌نگاره‌ها روایت‌گر تاریخ هستند و از قدمت مذهب و آیین در ایران حرف می‌زنند. می‌توانید به‌دور از سرما، لابه‌لای دره‌های تنگ اما دلباز کول‌فرح قدم بزنید و از تماشای نقوش کتیبه‌های زیبا لذت ببرید. 

۱۰. آبشار آب گرم در مشهد 

سرمای مشهد در فصل زمستان استخوان‌سوز است. اما چیزی که باعث آبشار آب گرم مشهد را به یک مقصد سفر زمستانه عالی تبدیل می‌کند، گرمای دل‌پذیر آب با دمای حدود ۴۰ درجه است. هرچقدر سرما در جان و تنتان رسوخ کرده باشد، یک آبتنی زمستانی کافی است تا خون بار دیگر در رگ‌هایتان جریان پیدا کند. 

مقاصد مسافرت زمستانی خارجی 

معروف‌ترین مقاصد زمستانه در دنیا عبارت‌اند از: 

۱. پارک ملی یلواستون در آمریکا 

یلوستون قدیمی‌ترین پارک ایالات متحده است. با اینکه قدمتش به سال ۱۸۷۲ میلادی برمی‌گردد، بی‌شک یکی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین مقاصد تفریحی در سرتاسر این سرزمین است. آبفشان قدیمی الد فیتفول و چشمه بزرگ منشوری در این پارک زیبا و همیشه شلوغ واقع شده‌اند و از آنجا که در فصل‌های دیگر جای سوزن‌انداختن نیست، تماشای آنها در فصل زمستان راحت‌تر خواهد بود. 

۲. سرزمین گرینلند 

از تماشای آب‌دره‌های باشکوه، دهکده‌ها و مزارع پوشیده از برف لذت می‌برید؟ دوست دارید به جایی سفر کنید که زیبایی افسانه‌ای شفق شمالی را هم ببینید؟ گرینلند، سرزمینی در میان اقیانوس‌های یخ‌زده، انتخاب خوبی برای شماست. اگرچه اسم گول‌زننده‌ای دارد. اینجا در فصل زمستان تا چشم کار می‌کند سفیدی است و اثری از رنگ سبز نمی‌بینید. 

۳. کیپ تاون در آفریقای جنوبی 

کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی و محل تلاقی اقیانوس اطلس و اقیانوس هند قرار دارد. از ماه دسامبر (دی‌ماه) تا مارس (اسفندماه)، به‌لطف شرایط آب‌و‌هوایی فوق‌العاده خوب، پیست سافاری شهر کیپ‌تاون یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای زمستانه برای ساکنان کل دنیاست. اینجا در فصل تابستان هم دیدنی است.

۴. دولومیت در ایتالیا 

چیزی درباره زیبایی رویایی شهرهای اسکی دامنه کوه‌های آلپ شنیده‌اید؟ دولومیت چیزی از این زیبایی کم ندارد. رشته‌کوهی تنومند در شمال شرق ایتالیا که از چند استان می‌گذرد و به داشتن زیباترین مسیر کوهستانی معروف است.

۵. هوکایدو در ژاپن 

هوکایدو در ژاپن

جزیره ژاپنی هوکایدو یک پوستر کاملا واقعی از زیبایی‌های زمین‌شناسی بکر مانند آتشفشان‌ها، پارک‌های ملی و دریاچه‌های تماشایی که بیشتر آنها در فصل زمستان خیره‌کننده‌تر می‌شوند. یک نمونه قابل توجه، برکه آبی (Blue Pond) است که درختان لایه‌های یخ روی آب‌های نیلگون را می‌شکنند و زیبایی بی‌حد‌و‌حصری پدید می‌آورند. 

۶. لاپلند در فلاند 

لاپلند شمالی‌ترین منطقه فنلاند و یکی از شگفت‌انگیزترین صحنه‌های زمستانی است که اگر مسافر شجاعی باشید، فرصت تماشایش را دارید. مگر چند جای دیگر می‌توان هم بابانوئل را دید، هم با گوزن شمالی سورتمه‌سواری کرد و هم زیر نور خیره‌کننده شفق شمالی در سورتمه‌های حبابی خوابید؟

۷. دریاچه بلد در اسلوونی 

یک بار دیگر، تصویر اصلی مقاله را ببینید. دریاچه بلد (Bled) یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی زمستانه در اسلوونی است.

۸. زرمات در سوئیس 

دهکده دلربای زرمات در کوهپایه ماترهورن، معروف‌ترین کوه سوئیس، قرار گرفته و اگر دنبال اقامت راحت در فضایی مدرن هستید، شرایط اقامت مطلوبی دارد. اطراف زرمات را بلندترین قله‌های آلپ احاطه کرده‌اند و این زمینه را برای چهار پیست اسکی بزرگ و جذاب در این منطقه فراهم کرده است.

۹. جزایر قناری در اسپانیا 

فصل زمستان زمان مناسبی برای شناکردن در آب‌های ساحلی جزیره قناری نیست، اما خلوت‌بودن منطقه فرصت بهتری برای تماشای مناظر چشمگیر، و خرید سوغاتی با قیمت‌های معقولانه فراهم می‌کند.

۱۰. روآتان در هندوراس 

فصل زمستان در روآتان پر از صدا و زندگی است. پرندگان در تمام طول روز آواز می‌خوانند و شبنم باران برگ‌های سبز درختان نخل را تزیین می‌کند. اینجا خبری از برف نیست. تنها رنگ سفیدی که می‌بینید، ماسه نرم پودری زیر پا است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا