تکنولوژی

اینستاگرام به «هشدار امبر» مجهز شد؛ راهکاری برای یافتن کودکان گم شده

هشدار امبر (Amber Alert) یا «وضعیت اضطراری کودک ربایی»، در واقع ابزاری برای کمک به یافتن کودکان مفقود شده محسوب می‌شود. اکنون اینستاگرام هشدار امبر را به فید اصلی اضافه می‌کند تا اطلاعات مربوط به کودکان مفقود شده در دسترس افراد بیشتری قرار گیرد.

در حال حاضر قابلیت مذکور برای کاربران آمریکایی فعال شده و اینستاگرام اعلام کرده که ظرف دو هفته آینده کاربران 25 کشور دیگر جهان نیز می‌توانند از هشدار امبر استفاده کنند.

قابلیت Amber Alert اولین بار در سال 1996 در آمریکا معرفی شد تا اطلاعات کودکان و اطلاعات آن‌ها تاکنون از طریق تلویزیون، پیام‌های متنی و موارد دیگری اطلاع‌رسانی می‌شوند.

اینستاگرام

نمایش هشدار امبر در اینستاگرام

اضافه شدن هشدار امبر به اینستاگرام، به چند دلیل منطقی است. دلیل اول اینکه، کاربران امروزی معمولا پیام‌های متنی را نادید می‌گیرند، اما فید اینستاگرام خود را با دقت زیادی بررسی می‌کنند. دوم اینکه در پیام‌های متنی، کاربران برای نمایش اطلاعات و عکس‌های کودک گمشده، باید روی لینک قرار داده شده در پیام کلیک کنند، اما در اینستاگرام همه چیز به صورت مستقیم نمایش داده می‌شود. بنابراین، احتمال دیده شدن این هشدارها در اینستاگرام بسیار بیشتر است. با این وجود، این هشدارها به صورت نوتیفیکیشن به کاربران اعلام نمی‌شوند و فقط در فید معمولی آن‌ها ظاهر خواهد شد.

همچنین این هشدارها توسط مجریان قانون و طبق دستورالعمل‌های دقیق و سخت‌گیرانه‌ای ثبت می‌شوند و فقط به افرادی نمایش داده خواهند شد که در نزدیکی محل آدم ربایی قرار دارند.

اینستاگرام درباره این ویژگی توضیح می‌دهد:

«اگر هشداری را دریافت کردید، به این معنی است که در نزدیکی شما، جستجو برای پیدا کردن یک کودک گم شده در حال انجام است. برای اینکه بدانیم این هشدارها را به چه کاربران نشان دهیم، از سیگنال‌های مختلفی مانند شهری که در پروفایل شما ثبت شده، آدرس IP و موقعیت مکانی شما (اگر آن را روشن کرده باشید) استفاده می‌کنیم.»

به گفته اینستاگرام، این ویژگی به زودی در کشورهایی مانند هلند، آفریقای جنوبی، تایوان، اوکراین، انگلستان، امارات متحده عربی و استرالیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا