عمومی

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر سرشناس، در ادعایی جدید می‌گوید که اپل پیش‌بینی تعداد ویژن پروهایی که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند، تغییر داده است. در ابتدا انتظار می‌رفت ۷۰۰٬۰۰۰ تا ۸۰۰٬۰۰۰ دستگاه ویژن پرو روانه‌ی بازار شوند؛ اما این عدد اکنون به ۴۰۰٬۰۰۰ تا ۴۵۰٬۰۰۰ دستگاه رسیده است.

اپل ویژن پرو هنوز از بازار آمریکا خارج نشده است؛ اما به‌احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک به چین و چند کشور اروپایی راه پیدا می‌کند. کاهش پیش‌بینی‌های فروش ویژن پرو احتمالاً نشان می‌دهد که افت تقاضا برای این محصول در آمریکا بسیار فراتر از انتظارات اپل بوده است.

مینگ‌چی کوئو می‌گوید که به‌دلیل شرایط فعلی بازار آمریکا، اپل تصمیم گرفته است «رویکردی محافظه‌کارانه» برای پیش‌بینی فروش این هدست در کشورهای دیگر اتخاذ کند.

کوئو پیش‌تر گفته بود که اپل قبل از آغاز کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در اواخر خرداد، ویژن پرو را وارد بازارهای جدید می‌کند. با فرض درست‌بودن ادعای کوئو، ویژن پرو را در یک تا دو ماه آینده در بازار بزرگ چین خواهیم دید.

بررسی اپل ویژن پرو؛ شگفت‌انگیز اما نه جادویی

کوئو می‌گوید که اپل انتظار دارد فروش ویژن پرو در سال ۲۰۲۵ کمتر از سال ۲۰۲۴ باشد. ظاهراً اپل در حال «بررسی و تعدیل» نقشه‌ی راه هدست‌های واقعیت مجازی خود است. به‌گفته‌ی کوئو، ویژن پرو جدید در سال ۲۰۲۵ عرضه نمی‌شود.

یکی از مشکلات اصلی ویژن پرو، قیمت بسیار زیاد آن است. قیمت هدست واقعیت مجازی مذکور در آمریکا از ۳٬۴۹۹ دلار شروع می‌شود و این برچسب قیمت سنگین خرید هدست واقعیت مجازی اپل را برای بسیاری از مردم سخت می‌کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا