عمومی

گجت AI Pin قرار بود جای گوشی‌ها را بگیرد؛ اما حالا همه از آن متنفرند

گجت AI Pin قرار بود جای گوشی‌ها را بگیرد؛ اما حالا همه از آن متنفرند

مارکز برونلی، یوتیوبر پرطرفدار که کانالش را با نام MKBHD می‌شناسیم، در جدیدترین بررسی خود به سراغ AI Pin رفته و از آن به‌عنوان بدترین محصولی که تاکنون بررسی کرده‌ است، یاد می‌کند. البته او نکات مثبتی نیز درباره‌ی AI Pin بیان کرد.

Humane AI Pin با سنجاق به لباس متصل می‌شود. این گجت پوشیدنی با استفاده از هوش مصنوعی قرار بود جایگزین گوشی‌های هوشمند شود، اما در عمل ناامیدکننده ظاهر شده است. دستگاه مذکور هیچ نمایشگری ندارد و بیشتر تعاملات آن با کاربر ازطریق صوت و رابط کاربری‌ای که روی کف دست نمایش می‌یابد، انجام می‌شود.

گجت هیومین Humane AI Pin روی لباس چریکی
نوشته سبز کف دست گجت پوشیدنی هیومین AI Pin

AI Pin در سال ۲۰۲۳ معرفی و هفته‌ی گذشته عرضه شد. با وجود جاه‌طلبی‌های هیومین، منتقدان گجت AI Pin را به باد انتقاد گرفته‌اند و آن را به‌دلیل ابتدایی بودن، کارکردهای محدود و همچنین عملکرد بسیار ضعیف‌تر از وعده‌های داده‌شده، زیر تیغ نقد برده‌اند. وب‌سایت معتبر تامز گاید از تیتر «این فاجعه است» در بررسی جامع خود از AI Pin استفاده کرد.

مارکز برونلی پس‌ از یک‌ هفته استفاده از AI Pin، نظر خود را در یوتیوب به‌اشتراک گذاشت که چندان هم مثبت نبود. این یوتیوبر، خیلی رک و واضح AI Pin را تقریباً در تمامی عملکردهایش ضعیف توصیف کرده است. به گفته‌ی او، پاسخ‌ها به سؤالات صوتی اغلب کند و گاهی به‌دلیل نقص فناوری چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، اشتباه هستند.

از نظر MKBHD عمر باتری AI Pin ناامید کننده به‌نظر می‌رسد و این دستگاه در استفاده‌ی سنگین فقط چند ساعت دوام می‌آورد. کیفیت تصاویر ثبت‌شده با گجت مذکور به گفته‌ی یوتیوبر بسیار پایین و کیفیت ویدیوها حتی بدتر از عکس‌ها است.

برونلی همچنین به نور پایین پروژکتور اشاره می‌کند که باعث می‌شود دیدن محتویات متنی روی دست در محیط‌های باز دشوار باشد. نکته‌ی عجیب دیگر اینکه پروژکتور، متن و تصاویر را فقط به رنگ سبز نمایش می‌دهد.

برونلی در توضیح نکات مثبت AI Pin به سهولت ذخیره‌سازی یادداشت‌های صوتی کوتاه، مثلاً هنگام رانندگی و امکان استفاده از آن برای فیلم‌برداری از نمای اول شخص اشاره کرد. او در انتها با لحنی مثبت توضیح می‌دهد: «من به AI Pin به‌عنوان محصول کاملاً جدید و تلاش تیمی که می‌خواهد چیز جدیدی بسازد، احترام می‌گذارم.»

برونلی بررسی خود را با این جمله به‌پایان می‌رساند که AI Pin راه درازی برای تبدیل‌شدن به محصول کاربردی در پیش دارد و توصیه می‌کند هرگز محصولی را صرفاً بر اساس وعده‌های به‌روزرسانی‌های آتی خریداری نکنید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا