رمز ارز

افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین! تاثیر آن بر بازار رمزارزها چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین پس از باز شدن وال استریت در 2 آگوست و در بحبوحه واکنش‌های مداوم بازار به تنش بین ایالات متحده و چین، شاهد نوسان بود.

bitcoin-price-clips-23k-on-pelosi-visit
نمودار کندلی بیت کوین به دلار

با ورود پلوسی به تایپه، قیمت بیت کوین دچار تغییر شد

به گزارش سایت کوین تلگراف و داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که جفت ارز بیت کوین به دلار به بالای 23000 دلار رسیده است؛ زیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده با وجود هشدارهای پکن وارد تایپه، پایتخت تایوان شده است.

به نظر می‌رسد این بازدید که نگرانی‌هایی را در مورد وقوع یک حادثه بزرگ ایجاد کرده بود، بدون مشکل انجام شد. چیزی که یک تحلیلگر JPMorgan قبلاً گفته بود که باعث رشد بازار خواهد شد.

شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq Composite Index هم هر دو در زمان نگارش این خبر کمی بالاتر رفتند و ضررهای اولیه را جبران کردند. پیش از این، بازارهای آسیایی در شرایط عدم اطمینان وضعیت بدتری داشتند، به طوری که هر دو شاخص ترکیبی شانگهای و هانگ سنگ هنگ کنگ حدود 2.3 درصد افت داشتند.

از آنجایی که معامله‌گران به پایان آرامش چند روز اخیر بیت کوین چشم دوخته بودند، باید دید که آیا خطوط روند مهم همچنان معتبر خواهند بود یا خیر.

معامله‌گر معروف رمزارزها Tony، روندهای نوسانی را در ماه‌ها و هفته‌های پیش رو برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کند. وی می گوید که اگر جفت ارز بیت کوین به دلار از محدوده بین 22000 تا 24000 دلار افت کند، به دارایی‌های خود اضافه خواهد کرد.

این سناریو توسط یک معامله‌گر دیگر به نام Credible Crypto نیز تایید شد، اما وی علاوه بر این پتانسیل حرکت به 25000 دلار را نیز رد نکرد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) و شاخص دلار بلومبرگ در این میان شاهد افزایش بودند؛ زیرا پلوسی به اولین رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده تبدیل شد که در 25 سال گذشته از تایوان بازدید می‌کند.

bitcoin-price-clips-23k-on-pelosi-visit
نمودار کندلی 1 ساعته شاخص دلار آمریکا (DXY)

سطوح فیبوناچی سود و زیان بیت کوین در سه ماهه سوم را محدود می‌کند

در همین حال، شرکت تجاری QCP Capital با بحث در مورد تصویر گسترده‌تر تأیید کرد که انتظار ندارد بیت کوین پایین‌ترین سطح 2022 یعنی 17600 دلار را دوباره آزمایش کند.

تحلیلگران انتظار دارند که قیمت بیت کوین از نقطه فعلی خود در بیشتر سه ماهه سوم افزایش یابد، اما برای صعود خود محدودیت داشته و اصلاح را نیز تجربه خواهد کرد.

با این حال، فراتر از این بازه زمانی، QCP رسیدن قیمت تحت شرایط خاص به 10000 دلار را رد نکرد. مهم‌ترین مقاومت در مسیر صعود قیمت هم می‌تواند سطح فیبوناچی اصلاحی در 28700 دلار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا