رمز ارز

مواظب سولاناهای خود باشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مبلغ هشت میلیون دلار از تعدادی کیف پول نرم‌افزاری مبتنی بر سولانا در اثر یک عملیات هک گسترده، تخلیه شد.
در حال حاضر، موضوع سولانا (SOL) به دلیل تعداد زیاد کاربرانی که کیف پول‌هایشان هک شده، در حال ترند شدن است. این کاربران به یکدیگر برای انتقال سرمایه خود از کیف پول‌های نرم‌افزاری مبتنی بر سولانا مانند Phantom و Slope به کیف پول‌های سخت‌افزاری هشدار می‌دهند.
یک شرکت امنیت بلاکچین به نام PeckShield در دوم آگوست گفت که این هک گسترده احتمالا به دلیل مشکلات زنجیره تأمین است که برای سرقت کلیدهای خصوصی کاربر، مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. خسارت وارده تاکنون حدود هشت میلیون دلار تخمین زده‌ شده است.
ارائه‌دهندگان کیف پول‌های مبتنی بر سولانا از جمله Phantom و Slope و بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) Magic Eden از جمله شرکت‌هایی هستند که به این هک گسترده، واکنش نشان داده‌اند و اعلام کرده‌اند که در حال انجام اقدامات لازم برای پیدا کردن منبع این کلاه‌برداری‌ها هستند و از کاربران خواسته‌اند از وارد شدن به هرگونه لینک مشکوک، خودداری کنند.
پلتفرم ردیابی رمزنگاری و انطباق Mist Track از طریق توییتر اعلام کرد که هشت هزار کیف پول هک شده است.
گفته می‌شود که علاوه بر توکن‌های بومی SOL، توکن‌های SPL نیز به سرقت رفته‌اند و حتی کیف پول‌هایی که در شش ماه گذشته فعالیتی نداشته‌اند، مورد حمله قرار گرفته‌اند. توصیه‌شده که کاربران وجوه خود را به کیف پول‌های سخت‌افزاری منتقل کنند.
در زمان انتشار این خبر، رمزارز SOL در محدوده ۳۹٫۹ دلار معامله می‌شود که حدود ۴ درصد افت نسبت به ۲۴ ساعت گذشته دارد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا