رمز ارز

ریسک استفاده از ربات اربیتیاژ را دست کم نگیرید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد فناوری‌هایی مانند بلاکچین و ارزهای دیجیتال، باعث شده که افراد زیادی به قصد کلاهبرداری و سرقت وجوه کاربران وارد این فضا شوند.
به گفته کارشناسان، یکی از سایت‌هایی که ریسک بسیار بالایی دارد، pumpsignal.io است. طبق گزارش‌ها، این سایت رباتی را برای آربیتراژ معرفی کرده و با ادعای پرداخت سود ماهیانه ۷۰ درصدی، در حال جذب سرمایه کاربران است. آربیتراژ، یکی از روش‌های کسب سود در بازارهای مالی است که طی آن، معامله‌گر از اختلاف قیمت یک دارایی در بازارهای مالی سود می‌برد.
حال، کارشناسان می‌گویند که این سایت با ادعای استفاده از ربات آربیتراژ، سعی در سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های غیرمتعارف خود دارد. اما چرا به فعالیت‌های این سایت عنوان غیرمتعارف داده می‌شود؟
۱. طرح درآمدزایی: افراد با مبلغ ۲۲۰ دلار ربات مذکور را شارژ می‌کنند، اما در کنار آن تشویق به عضوگیری می‌شوند و می‌توانند در ازای دعوت هر فرد جدید، ۱۰ درصد سود معامله فرد دعوت‌شده را هم دریافت کنند – مشابه شرکت‌های هرمی و پانزی.
۲. ادعای پرداخت سود با درصد بالا: چنین ادعاهایی در بازار پرریسک رمزارزها دور از واقعیت است. علاوه بر این، در سایت pumpsignal.io، گردانندگان آن تأکید کرده‌اند که هیچ تعهدی بابت مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده ندارند. این یعنی عدم بازگشت سرمایه و احتمال ایجاد ضرر برای سرمایه‌گذاران.
علاوه بر این‌ها، جزئیات دیگری نیز وجود دارد که احتمال کلاهبرداری بودن این پروژه را تقویت می‌کند، از جمله ادبیات و جمله‌بندی‌های ناصحیح، نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تاریخ انقضای دامنه سایت که کمتر از یکسال دیگر است.
این سایت به منظور جذب مخاطبان بیشتر، از سایت‌های واسط نیز استفاده می‌کند. دو مورد از این سایت‌ها، arbirobot.com و robotrage.ir هستند که نقش واسط را داشته و کاربران را به سایت pumpsignal.io هدایت می‌کنند.
با توجه به افزایش فعالیت چنین سایت‌هایی، ضروری است که کاربران پیش از سرمایه‌گذاری، تحقیقات لازم و کافی را انجام دهند.

منبع ایران هشدار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا