رمز ارز

سولانا، طعمه جدید نهنگ‌ها!

زمان مطالعه: دقیقه

ارز دیجیتال سولانا (SOL) در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد حجم عظیمی از معاملات توسط نهنگ‌ها بوده است. به گزارش پلتفرم WhaleStats، سولانا در ۲۴ ساعت گذشته، در میان ۱۰ رمزارز برتر از نظر حجم معاملات در بین ۵۰۰ نهنگ بزرگ BSC قرار گرفته است.
معاملات سولانا توسط نهنگ‌ها یا هولدرهای بزرگ، در ماه ژوئن و پس از این‌که موقعیت یک نهنگ بزرگ SOL به طور خطرناکی به لیکویید شدن نزدیک شده بود، مورد توجه قرار گرفت.
طبق گزارش‌ها، این کیف پول ناشناس ۹۵ درصد از کل وجوه استخر سولانای Solend را واریز کرده و مسئول ۸۸ درصد از وام‌های USDC بود. در خلال لیکوییدیشن‌های عظیم ارزهای دیجیتال که در طول افت بازار در ماه ژوئن شاهد بودیم، این کیف پول به طرز خطرناکی به وضعیت مارجین کال (margin call) بسیار نزدیک شد. توسعه‌دهندگان سولانا نگران این بودند که این لیکوییدیشن عظیم، به ارزش میلیون‌ها دلار، صرافی‌های غیرمتمرکز سولانا را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد اختلال در شبکه شود. از این رو، حرکتی برای تصاحب آن حساب آغاز شد که البته، بعداً باطل شد.
در زمان انتشار این خبر، سولانا در محدوده ۴۰ دلار معامله می‌شود که ۵ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته و بیش از ۱۲ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا