بازی

Diablo Immortal از مرز ۳۰ میلیون دانلود گذشت

Diablo Immortal از مرز ۳۰ میلیون دانلود گذشت

از زمانی که Diablo Immortal برای اولین بار معرفی شد، جنجال‌هایی را در میان دوستداران و طرفداران بلیزارد برانگیخت. مدل کسب درآمد بازی با واکنش‌های بی‌رحمانه‌ای مواجه شد، مانع از انتشار آن در بلژیک و هلند شد و بلیزارد مجبور شد با عجله وعده دهد که Diablo 4 به همین شکل درآمدزایی نخواهد کرد.

اما موضوع این است که مطمئنا Diablo Immortal برخی از مردم را خوشحال کرده است. آخرین آماری که بلیزارد در مورد بازی ارائه کرد این بود که بیش از ۲۰ میلیون بازیکن آن را دانلود کرده و درآمدی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار داشته است.

مطلب پیشنهادی:سبک گرافیکی Diablo Immortal چگونه نوید یک تغییر جدید را می‌دهد؟آیا ایمورتال ادامه‌دهنده راه قسمت سوم است؟
سبک گرافیکی Diablo Immortal چگونه نوید یک تغییر جدید را می‌دهد؟

دو ماه پس از عرضه، بازی اکنون بیش از ۳۰ میلیون بازیکن دارد. تعداد بازیکنان را اکانت رسمی بازی در توییتر اعلام کرده، اما SensorTower، تحلیلگر بازار موبایل نیز به تازگی گزارشی در مورد موفقیت بازی منتشر کرد که در آن تخمین زده شد این عنوان اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی به دست آورده است.

داده‌های SensorTower عموماً دقیق هستند، اما باید در نظر داشت که ارقامی مانند این از اطلاعات عمومی و مجموعه‌های نمونه‌ای از کاربران استخراج می‌شوند و تا بلیزارد به طور رسمی اعلام نکند، نمی‌توان با قاطعیت تمام گفت. این ارقام همچنین از زمان لانچ بازی در کشور چین، جایی که فوراً به صدر جدول دانلودها رسید، افزایش قابل توجهی داشته است.

آمار دقیق هرچه که باشد، شکی نیست که Diablo Immortal بازیکنان زیادی دارد و پول زیادی عاید سازندگان می‌کند و به هدف خود رسیده است. مایک ایبارا، رئیس بلیزارد همچنین در مورد انتقادات پیرامون مدل درآمدزایی بازی رایگان اظهار نظر کرد و گفت اکثر بازیکنان اصلا پولی خرج نمی‌کنند زیرا پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بخش پایانی بازی (Endgame) قرار دارند.

بلیزارد می‌گوید که «اکثریت قریب به اتفاق» بازیکنان برای بازی پول خرج نکرده‌اند و ۵۰ درصد از بازیکنان تازه‌ وارد بازی‌های بلیزارد شده‌اند. فصل دوم بازی Diablo Immortal هم‌اکنون در جریان است و تا ۱۳ مرداد ادامه خواهد داشت. استودیو تلاش کرده با آپدیت فصل دوم تعدادی از مشکلات فنی و باگ‌ها را از بین ببرد.

مطلب پیشنهادی:آیا سرویس اپل آرکید واقعا ارزش خرید دارد؟اپل، سونی، مایکروسافت؛ برنده کدام است؟
آیا سرویس اپل آرکید واقعا ارزش خرید دارد؟


چرا به بشکه‌های قرمز رنگ شلیک می‌کنیم؟

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا