رمز ارز

آیا بیت کوین واقعا ضد تورمی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماه گذشته، سیل فشارهای تورمی جدید بر قیمت‌ها، تورم‌سنج فدرال رزرو آمریکا را به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال اخیر رساند.
شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی که نرخ تورم ۱۲ ماهه را دنبال می‌کند، در جولای به ۶٫۸ درصد افزایش یافت. این بالاترین تورمی است که دلار آمریکا از زمان رژیم ولکر در سال ۱۹۸۲ به خود دیده است.
نتایج یک نظرسنجی تازه نشان داده است که ۹۹ درصد از خانوارهای آمریکایی به دلیل افزایش قیمت‌ها، روال مخارج خود را تغییر داده‌اند. آن‌ها برندهای ارزان‌تر را می‌خرند و اقلام موردنیاز خورد را به‌صورت عمده تهیه می‌کنند.
سرمایه‌گذاران بیت کوین از ابتدای پیدایش این ارز، آن را به‌عنوان یک محافظ در برابر تورم دیده‌اند، اما همه با آن‌ها هم‌نظر نیستند.
در ماه می، تیلور لاک، مدیر Fortune، گزارشی از تحلیل‌گران بانک آمریکا ارائه کرد که استدلال می‌کردند، بیت کوین یک دارایی پرریسک است، نه یک پوشش برای تورمی.
با این حال، داده‌های اخیر نشان می‌دهند که پرایس اکشن بیت کوین، شبیه به شکل‌گیری فاز کف قیمت و در حال بازگشت از محدوده ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار است. پس از چندین بار افت‌وخیز قیمت در چند هفته گذشته، بازار این ارز، نشانه‌هایی از قدرت را نشان داده که می‌تواند حاکی از شکل‌گیری یک روند صعودی، دست‌کم در کوتاه‌مدت باشد.
نگاهی کوتاه به نمودار قیمت بیت کوین در کنار نرخ تورم در نمای ۱۰ ساله، می‌تواند نشان دهد که در مقیاس لگاریتمی، همبستگی مثبت قابل‌توجهی بین قیمت بیت کوین و تورم وجود دارد.

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا