رمز ارز

آزادسازى ۱ میلیارد توکن XRP و تاثیر آن بر بازار

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ریپل، شرکت پرداخت بلاکچینی مستقر در سانفرانسیسکو، یک میلیارد توکن XPR را از کیف پول‌های امانی خود آزاد کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط CoinMarketCap، رمزارز XRP در ۲۴ ساعت گذشته ۱٫۹۳ درصد کاهش داشته است. این توکن در حال حاضر با قیمت ۰٫۳۸ دلار در صرافی‌ها معامله می‌شود.
در سال ۲۰۱۷، این شرکت ۵۵ درصد از کل عرضه XRP را در برخی از سپرده‌ها قفل و تعداد توکن‌های جدیدی را که می‌توان در ماه به گردش درآورد، به یک میلیارد XRP محدود کرد.
البته لازم به ذکر است که ضعف اخیر XRP را می‌توان به ناتوانی بیت کوین در عبور از مقاومت ۲۴ هزار دلار هم نسبت داد.
ریپل اکثر توکن‌هایی که تولید می‌شوند را به حساب امانی خود بازمی‌گرداند. به دلیل قابل پیش‌بینی بودن روش بازگشایی قفل‌ها که در روز اول هر ماه انجام می‌شود، این فرایند عملا هیچ تأثیری بر قیمت توکن XRP ندارد و علیرغم تصورات غلط رایج، اکثریت قریب‌به‌اتفاق آن توکن‌ها به صرافی‌های ارزهای دیجیتال سرازیر نمی‌شوند.
بر اساس گزارشات، ریپل در سه‌ماهه دوم سال جاری، ۴۰۸ میلیون دلار XRP فروخته است که این افزایش فروش عمدتا به محبوبیت روزافزون سرویس نقدینگی درخواستی، نسبت داده می‌شود.
بنا بر اخبار منتشرشده، جد مک‌کالب، یکی از بنیان‌گذاران ریپل، سرانجام، ماه گذشته، توکن‌های XRP باقی‌مانده خود را فروخت که به این معنی است که او دیگر نمی‌تواند فشار بیشتری را بر فروش این ارز اعمال کند.
بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط CoinMarketCap، مجموع عرضه در گردش XRP در حال حاضر ۴۸٫۳ میلیارد توکن است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا