بازی

آیا چمن مصنوعی نیاز به نگهداری بالایی دارد؟

آیا چمن مصنوعی نیاز به نگهداری بالایی دارد؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چمن مصنوعی اولین بار در دهه ۱۹۷۰ برای استفاده در زمین‌های ورزشی وارد بازار شد و از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی کرده است. علاوه بر زمین های ورزشی این محصول در زمینه‌های مختلف از جمله زمین فوتبال، دکوراسیون، تزئین دیوار و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما برای باشگاه و یا محیط زندگی خود از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی استفاده می‌کنید، ممکن است، فکر کنید، این محصول نیازی به نگهداری زیادی ندارد.

اما نکته قابل توجه در این است، چمن مصنوعی که به عنوان یک محصول در فضای باز در برابر عناصر محیطی قرار می‌گیرد، به برخی نگهداری های دوره‌ای نیاز دارد. در این مطلب، چند نکته مفید برای مراقبت از چمن مصنوعی و تمیز نگه داشتن آن برای شما بیان می کنیم تا ظاهر زیبای آن حفظ شود.

نکات مهم نگهداری از چمن مصنوعی

1.حذف برگ‌ها و زباله‌ها

آیا چمن مصنوعی نیاز به نگهداری بالایی دارد؟ - lastech

اولین قدم در تمیز کردن و نگهداری چمن مصنوعی این است که به طور منظم برگ‌ها و زباله‌ها را با یک دستگاه دمنده و یا با کمک برس سفت یا چنگک پلاستیکی جدا کنید. علاوه بر این، برای محدود کردن تعداد برگ‌هایی که روی چمن می‌ریزند، باید به طور مرتب درختان را هرس کنید.

2.جلوگیری از علف های هرز

از آنجایی که چمن مصنوعی به بذرهای موجود در هوا حساس است، حذف منظم علف‌های هرز دو بار در سال از کل منطقه ضروری است. از این رو، اگر چمن مصنوعی شما در جایی قرار دارد که درختان زیادی در آن مکان رشد می کنند، بهتر است به مراتب نگهداری بیشتری انجام شود تا به کاهش رشد علف های هرز کمک کند. علاوه بر این، کوتاه کردن و هرس درختان از تجمع برگ‌ها جلوگیری کرده که این امر باعث کاهش رشد آنها می شود. (سایت منبع: parsinews.ir)

3.برس کشی و شستشوی چمن مصنوعی

شما باید چمن مصنوعی خود را بسته به محیطی که استفاده می کنید، نگهداری کنید. به عنوان مثال، محصولی که در فضای باز قرار دارد، گرد و غبار بیشتری روی آن می نشیند. به همین دلیل، چمن هایی که در محیط باز قرار دارند، باید به صورت دوره‌ای تمیز شوند. با توجه به موارد گفته شده، شما می توانید با استفاده از یک شوینده مناسب و یک برس سفت چمن خود را بشویید.

4.حذف فضولات حیوانات

آیا چمن مصنوعی نیاز به نگهداری بالایی دارد؟ - lastech

چمن های مصنوعی مرغوب کاملاً دوستدار حیوانات هستند و دارندگان حیوانات خانگی می توانند مطمئن باشند که مقداری نگهداری و مراقبت اضافی مورد نیاز، سبب می شود که همیشه چمن ظاهر عالی داشته باشد. هنگامی که فضولات جامد را حذف کردید، ناحیه ای که فضولات قرار داشتند را با شلنگ آب به سمت داخل الیاف بشوئید. بیشتر حیوانات خانگی به مکان های خاصی برای دفع فضولات خود، علاقه مند هستند که این سبب می شود پاک کردن ادرار حیوانات به سادگی صورت پذیرد.

5.عوامل محیطی

لطفاً توجه داشته باشید که دیوارهای آینه‌ای و سطوح صیقلی می‌توانند تأثیر منفی بر سطح چمن مصنوعی داشته باشند. به همین دلیل، برای پروژه‌ هایی که چمن مصنوعی در آن محیط نصب می شود، از متریال بازتاب کننده نور، مثل آینه استفاده نمی کنند؛ زیرا گرمای بیش از حد باعث کاهش طول عمر چمن می شود.

6.قرار ندادن منابع حرارتی روی چمن مصنوعی

یکی از نکات قابل توجه در این است که شما باید وسایلی مانند منقل‌ها، کباب‌پز‌ها و سایر وسایل گرمازا که باعث حرارت مستقیم به چمن می شود را استفاده نکنید و یا به صورت مستقیم روی چمن قرار ندهید.

نحوه تمیز کردن چمن هنگام ریختن نوشیدنی

شما باید بسته به نوع نوشیدنی که روی چمن ریخته، سطح خود را با استفاده از مواد شوینده تمیز کنید. اما نکته قابل توجه در این است که برای پاک کردن نوشیدنی هایی مانند قهوه، بهتر است، ابتدا با یک دستمال چمن را پاک و بعد با استفاده از مواد شوینده مناسب چمن مصنوعی خود را بشویید. در صورت ریختن نوشیدنی روی چمن بهتر است، همان موقع اقدام به تمیز کردن کنید؛ زیرا بعد از خشک شدن پاک کردن آن سخت می شود.

نحوه شستشو کلی چمن مصنوعی

آیا چمن مصنوعی نیاز به نگهداری بالایی دارد؟ - lastech

همانطور که اشاره کردیم، برای از بین بردن کثیفی روی چمن شما باید بسته به لکه نوع تمیز کردن خود را انتخاب کنید؛ زیرا لکه‌های سرسخت برای از بین بردن نیاز به کمی کار بیشتری دارند. به طور کلی، برای تمیز کردن موثر این لکه ها، مواد شوینده و آب را با هم مخلوط و محلول را روی لکه بمالید و سپس با یک پارچه یا اسفنج آن را تمیز کنید.

در صورت کثیفی زیاد، محلول را قوی تر درست کنید و یک الی دو دقیقه رو لکه مانده و با استفاده از آب ملایم، مواد روی محصول را بشویید. اگر چمن مصنوعی شما توسط آدامس یا مواد چسبنده کثیف شده بود، شما می توانید علاوه بر محصول مناسب محل مورد نظر را با استفاده مسواک یا برس سفت به آرامی پاک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه شستن و نگهداری چمن مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

نکات مهم در رابطه با چمن مصنوعی

در این مقاله به نکات کلی نگهداری چمن مصنوعی برای طول عمر بیشتر پرداختیم. اما نکته قابل توجه در این است که شما باید علاوه بر نگهداری های لازم، چمن مصنوعی با کیفیت برای محیط خود استفاده کنید؛ زیرا اگر محصول شما از کیفیت کافی برخوردار نباشد، حتی در صورت نگهداری اصولی، چمن شما بعد از مدتی از بین می رود.

بخصوص مکان هایی که تررد افراد بیشتر است، شما باید از محصولی مرغوب استفاده کنید. از این رو، برای خرید چمن مصنوعی باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بسته به نوع پروژه و بودجه ای که در نظر دارید، محصولی مناسب تهیه کنید. با توجه به موارد گفته شده، اگر به دنبال چمن مصنوعی درجه یک و با تنوع بالا هستید ما به شما مجموعه خانه را پیشنهاد می کنیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا