رمز ارز

۵ رمزارز آماده رالی صعودی در این هفته!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوین (BTC) در ماه جولای بازگشتی قوی داشت و یکی از بهترین عملکردهای ماهانه خود از اکتبر ۲۰۲۱ را به نمایش گذاشت. بهبود قابل‌توجه بیت کوین و چندین آلت کوین، شاخص ترس و طمع کریپتو را به سطح ۴۲ از ۱۰۰ در ۳۰ جولای رساند که بالاترین سطح آن از ۶ آوریل است.

حال، سوالی که وجود دارد، این است که آیا بیت کوین می‌تواند به رشد خود در کوتاه‌مدت ادامه دهد و باعث افزایش خرید آلت کوین‌های برتر شود؟ بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری داشته باشند، بررسی کنیم.

۱. بیت کوین

به گزارش سایت کوین تلگراف، تلاش گاوها برای حفظ قیمت بالای سطح ۲۴،۲۷۶ دلار در دو روز گذشته شکست خورده و این نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند. با این حال، یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها زمین را به طور کامل به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند.

top-5-cryptos-btc-bnb-uni-fil-theta
نمودار روزانه BTC/USDT.

این نشان می‌دهد که گاوها عجله‌ای برای برداشت سود ندارند؛ چون پیش‌بینی می‌کنند که قیمت به بالاتر از این مقاومت بالاسری افزایش یابد. اگر قیمت افزایش یابد و کندل بالاتر از ۲۴،۲۷۶ دلار بسته شود، جفت BTC/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۲۸،۱۷۱ دلار صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند بر آن غلبه کنند، هدف بعدی می‌تواند ۳۲ هزار دلار باشد. شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲،۴۸۰ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت، نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند.

برای بی اعتبار کردن این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت، خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. این موضوع می‌تواند مسیر را برای افت احتمالی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱،۳۸۶ دلار) و سپس، به خط حمایت هموار کند. شکستن کندل قیمتی به زیر این سطح، نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره کنترل را به دست گرفته‌اند.

۲. بایننس کوین

بایننس کوین در ۲۸ جولای به بالاتر از خط روند نزولی صعود صعود کرد که نشان‌دهنده تغییر روند است. این حرکت صعودی، نزدیک به سطح روانی ۳۰۰ دلار با مقاومت روبرو است، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران زمین را رها نکرده‌اند و برای برداشت سود عجله‌ای ندارند.

top-5-cryptos-btc-bnb-uni-fil-theta
نمودار روزانه BNB/USDT.

شیب رو به بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶۳ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت، نشان می‌دهد که مسیر صعودی کمترین مقاومت را دارد. اگر خریداران قیمت را به بالای ۳۰۰ دلار برسانند، جفت BNB/USDT می‌تواند روند صعودی خود را به سمت مقاومت ۳۵۰ دلاری از سر بگیرد.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲۸۵ دلار برسد، این جفت می‌تواند به خط روند نزولی سقوط کند. متحرک نمایی ۲۰ روزه نزدیک به این سطح قرار دارد، از این رو می‌تواند در نقش یک حمایت مهم ظاهر شود. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۹ دلار) کاهش یابد.

۳. یونی سواپ

یونی سواپ در ۲۶ جولای از سطح شکست ۶٫۰۸ دلار بازگشت که نشان‌دهنده خرید قوی به هنگام کاهش قیمت است. این حرکت صعودی در ۲۸ ژوئیه به مقاومت روانی ۱۰ دلار نزدیک شد، جایی که خرس‌ها در حال دفاع قوی هستند.

top-5-cryptos-btc-bnb-uni-fil-theta
نمودار روزانه UNI/USDT.

شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت، نشان‌دهنده مزیتی برای خریداران است. بازگشت قیمت به بالای ۸٫۱۱ دلار نشان می‌دهد که خریداران در تلاشند تا این سطح را دوباره به یک حمایت تبدیل کنند. این موضوع می‌تواند مسیر را برای آزمایش مجدد ۱۰ دلار هموار کند. گاوها باید این مانع را از سر راه بردارند تا مرحله بعدی صعود به سمت ۱۲ دلار آغاز شود.

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۸٫۱۱ دلار برسد، جفت UNI/USDT ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷٫۴۸ دلار) کاهش یابد. شکستن و بسته شدن کندل قیمتی زیر این سطح نشان می‌دهد که حرکت صعودی ضعیف شده است.

۴. فایل کوین

پس از چند روز معامله در یک بازه قیمتی محدود، قیمت فایل کوین در ۳۰ جولای به شدت شروع به افزایش کرد که نشان‌دهنده تغییر روند است. شاخص RSI هم به منطقه‌ خرید بیش از حد صعود کرده که نشانه دیگری از پایان روند نزولی است.

top-5-cryptos-btc-bnb-uni-fil-theta
نمودار روزانه FIL/USDT.

این حرکت صعودی ممکن است در سطح ۹٫۵ دلار با مقاومت روبرو شود، اما اگر گاوها از این سطح عبور کنند، احتمال بریک آوت افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت FIL/USDT می‌تواند حرکت خود را به سمت ۱۶ دلار آغاز کند که ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۶٫۵۵ دلار بازگردد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده وسیعی بین ۵ تا ۹٫۵ دلار در نوسان باشد.

۵. تتا نتورک

در چند روز گذشته، قیمت تتا نتورک بین ۱ تا ۱٫۵۵ دلار تثبیت شده است. گاوها در ۳۰ ژوئیه سعی کردند قیمت را به بالاتر از مقاومت بالاسری سوق دهند، اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.

top-5-cryptos-btc-bnb-uni-fil-theta
نمودار روزانه THETA/USDT.

اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، گاوها تلاش دیگری برای رفع مانع ۱٫۵۵ دلاری انجام خواهند داد. اگر آنها موفق شوند، جفت THETA/USDT می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. این رالی ابتدا می‌تواند به هدف ۲٫۱ دلار برسد و در صورت عبور از این سطح، ممکن است تا ۲٫۶ دلار هم ادامه پیدا کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت را به ۱ دلار بکشانند. در چنین شرایطی، قیمت این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر در این محدوده باقی بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا