رمز ارز

جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای مبارزه با هکرهای کره شمالی!

زمان مطالعه: دقیقه

وزارت امور خارجه آمریکا متعهد شده است که مبلغ ۱۰ میلیون دلار را به هرکسی که اطلاعات ارزشمندی برای مبارزه با گروه‌های هکر ارزهای دیجیتال کره شمالی ارائه کند، جایزه بدهد. این مبلغ، دو برابر پاداشی است که قبلا در مارس ۲۰۲۲ وعده داده شده بود.
گروه‌های هکر کره شمالی، سال‌هاست که مشکلات زیادی را برای مقامات آمریکایی ایجاد کرده‌اند. این گروه‌ها مسئول برخی از بزرگ‌ترین سرقت‌ها در سال‌های اخیر بوده و میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را از سازمان‌ها تخلیه کرده‌اند.
تخمین زده شده که مجرمان سایبری کره شمالی تنها در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال صرافی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را به سرقت برده‌اند. این گروه‌ها از تکنیک‌های بسیار پیچیده‌ای برای عملیات مجرمانه خود استفاده می‌کنند. گروه لازاروس، از جمله پیشرفته‌ترین این گروه‌هاست که توسط مرکز امنیت آمریکا، به نام ارتش چیره‌دست مجرمان سایبری شناخته می‌شود.
چند هفته پیش، موسسه Coincub اعلام کرده بود که کشور کره شمالی به ابرقدرت هک کریپتو در جهان تبدیل شده است. طبق گزارش‌ها، مجرمان سایبری کره شمالی در سال‌های اخیر بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار از ارزهای دیجیتال را به سرقت برده‌اند.
ایالات‌متحده آمریکا، روسیه، چین و بریتانیا، کشورهای دیگری هستند که گروه‌های هک کریپتو در آن‌ها بیشترین فعالیت را دارند.

منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا