رمز ارز

آیا بهکام کوین هم یک طرح پانزی بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها، فضای مجازی پر شده است از تبلیغات درباره سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و استخراج آنها. و در نتیجه آن، تعداد مالباختگان و شکایت‌ها نیز در حال افزایش است. یکی از اسم‌هایی که اخیرا در بین شکایت‌ها زیاد به چشم می‌خورد، «بهکام کوین» است.
طبق گزارش‌ها، این پروژه که هدف خود را «مبادلات رمزارزها و استخراج آنها به وسیله انرژی خورشیدی» عنوان می‌کرد، بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به جذب سرمایه علاقه‌مندان به استخراج رمزارزها کرده بود. بهکام کوین برای جذب سرمایه‌گذار، تبلیغات وسیعی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت و برای تحریک افراد به سرمایه‌گذاری، طرح‌های بلندمدت با وعده پرداخت سودهای نجومی را معرفی کرد (حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری، ۱۰ میلیون تومان و میزان سود دریافتی، ۱۰ تا ۶۵ درصد).
پس از مدتی، این شرکت مدعی ارائه توکنی اختصاصی با نام BHC شد و اقدام به تبلیغات برای ارائه این توکن به سرمایه‌گذاران نمود – دقیقا رویهای مشابه با بسیاری از طرح‌های پانزی برای جذب سرمایه.
با آن‌که تنها یک سال از فعالیت این شرکت گذشته، اما چندی قبل به صورت ناگهانی اعلام کرد که به دلیل ناهماهنگی وزارت‌خانه‌های صمت و نیرو، قادر به ادامه فعالیت نبوده و سرمایه‌های مردم برگردانده‌ خواهد شد. پس از انتشار این اطلاعیه، شکایت‌ها از این شرکت آغاز شده و حجم آن در حال افزایش است.
این اقدام بهکام کوین باعث شده که برخی از کارشناسان بگویند که این شرکت، فعالیت مولد اقتصادی نداشته و عملکرد آن، مشابه با سایر طرح‌های پانزی برای جذب سرمایه بوده است.

منبع ایران هشدار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت شما. شرکت سرمایه گذاری تضامنی بهکامان تبلور پاسارگاد‌(بهکام‌کوین)موسسه ی پولشویی و کلاهبرداری است که سرمایه های خانواده ها را با دروغگویی و فریب جذب و پس انداز و آبروی مردم را به بازی گرفت و نابود کرد خدا این حرام لقمه ها را لعنت کند.لطفا عودت سرمایه مردم را پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا