رمز ارز

مراقب خطر ریزش یونی سواپ باشید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به نظر می‌رسد یونی سواپ (UNI) آماده است تا بهترین عملکرد ماهانه خود را در بیش از یک سال گذشته به ثبت برساند؛ زیرا در ماه جولای تقریباً 80 درصد افزایش قیمت یافت. در این میان اما، نشانه‌هایی از عقب‌نشینی قیمت در کوتاه مدت ظاهر شده است.

قیمت یونی سواپ در ماه جولای تقریباً دو برابر شد

به گزارش سایت کوین تلگراف، یونی سواپ یکی از بهترین ماه‌های تاریخ خود را از نظر قیمتی سپری می‌کند. قیمت آن در 30 جولای نزدیک به 9 دلار شد، در حالی در اوایل ماه نزدیک به 5 دلار بود. این بهترین بازدهی از زمان افزایش قیمت 250 درصدی این ارز دیجیتال در ژانویه 2021 بوده است.

uniswap-s-80-gains-in-july
نمودار قیمت ماهانه جفت ارز یونی سواپ به دلار

تاثیرات فوموی Merge و سوئیچ فی یونی سواپ بر قیمت

دستاوردهای یونی سواپ عمدتاً به دلیل حرکت‌های صعودی مشابه در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ظاهر شد و به دلیل Merge افزایش یافت. قابل ذکر است، انتقال احتمالی بلاکچین اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام در ماه سپتامبر باعث ایجاد یک موج خرید در میان توکن‌های مرتبط شده است.

علاوه بر این، یونی سواپ همچنین ممکن است دستاوردهای خود را از یک پیشنهاد به اصطلاح سوئیچ فی به دست آورده باشد. به طور خاص، سیستم حاکمیت اجتماعی که بر یونی سواپ نظارت دارد، در مورد اینکه آیا آنها باید به دارندگان یونی سواپ حق کسب 0.5٪ کارمزد از کارمزدهای تجاری 3٪ یونی سواپ را اعطا کنند و در عین حال، مابقی را به ارائه‌دهندگان نقدینگی پاداش دهند، بحث کرده است.

الگوی تکنیکال کنج صعودی یونی سواپ هنوز از بین نرفته است

از دیدگاه تکنیکال، یونی سواپ پس از آزمایش سطح 20 دلاری به عنوان مقاومت موقت خود، اکنون در حال کاهش است. این رمزارز اکنون به عقب‌نشینی طولانی‌تری به سمت خط روند بالای الگوی غالب کنج صعودی خود در حدود 8 دلار نگاه می‌کند.

با این حال، در صورت بازگشت به محدوده معاملاتی این الگو که توسط دو خط روند صعودی و همگرا تعریف می‌شود، قیمت آن حتی بیشتر از این هم سقوط خواهد کرد.

uniswap-s-80-gains-in-july
نمودار قیمت روزانه جفت ارز یونی سواپ به دلار که شامل الگوی rising wedge است

این در درجه اول به این دلیل است که کنج صعودی، یک الگوی معکوس نزولی است. آن‌ها پس از شکسته شدن قیمت به زیر خط روند پایین‌تر خود از بین می‌روند. در همین حال، هدف سود آن‌ها معمولاً در طول برابر با حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین آن‌ها است که از نقطه شکست اندازه‌گیری می‌شود.

به عبارت دیگر، قیمت یونی سواپ ممکن است تا ماه سپتامبر به 4.50 دلار کاهش یابد که در صورت وقوع این حرکت، 50 درصد از قیمت امروز کاهش می‌یابد.

در مقابل، بازگشت به عقب قبل از آزمایش خط روند بالایی الگوی فوق‌الذکر می‌تواند باعث شود یونی سواپ ۱۰ دلار را به عنوان مقاومت موقت آن دوباره آزمایش کند. با انجام این کار، این ارز دیجیتال می‌تواند حرکت صعودی گسترده‌ای را به سمت محدوده 11.50-17 دلار دنبال کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا