بازی

چاپ لیبل با بهترین کیفیت

چاپ لیبل با بهترین کیفیت

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لیبل در واقع برچسبی است که بر روی کالاها چسبانده شده و اطلاعات لازم روی آن درج می‌شود. این محصولات را می­توان به ­عنوان یک ابزار تبلیغاتی در نظر گرفت.

چاپ لیبل یکی از صنایع بزرگ در سراسر دنیا محسوب می­شود که توسط کسب­وکارهای مختلف برای تبلیغات، بازاریابی و برندسازی مورد استفاده قرار می­گیرد.

برای آن دسته از مشاغلی که می­خواهند نام و اطلاعات محصول خود را به­ خوبی در معرض دید مصرف­ کنندگان قرار دهند، چاپ برچسب بهترین گزینه خواهد بود.

اگر در زمینه تولید محصولی خاص فعالیت دارید و به­ دنبال جلب توجه مشتری هستید استفاده از لیبل انتخاب خوبی برای شما است .

آشنایی با چاپ لیبل

احتمالا شما هم در هنگام خرید هر کالایی به مشخصات مندرج بر روی آن مثل مواد تشکیل­ دهنده، تاریخ تولید، نام و برند محصول و مواردی از این قبیل توجه کرده ­اید.

فرآیندی که در نتیجه آن لیبل­ های پشت چسب دار تولید می­شود یکی از پرطرفدارترین موارد در بین متقاضیان است.

از لیبل­ ها در زمینه­ های مختلفی استفاده می­شود که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • برای بسته ­بندی محصولات غذایی
  • در صنایع لوازم آرایشی و بهداشتی
  • کارخانه ­های تولیدکننده قطعات و لوازم یدکی خودروها
  • جهت استفاده بر روی بسته ­بندی­های لوازم الکترونیکی

این موارد تنها بخشی از کاربردهای این محصول است، به ­طور کلی می­توان گفت هر گونه کالا یا خدماتی که به ­صورت بسته­ بندی در اختیار کاربران قرار می­گیرد را می­توان گزینه‌ه­ای برای درج برچسب دانست.

مروری بر تاریخچه صنعت چاپ لیبل

استفاده از برچسب به سال­های 1800 میلادی برمی­گردد، در آن زمان نمونه­ هایی تولید می­شد که برای چسبیدن روی محصول نیاز به مرطوب­ کردن داشت.

پس از گذشت چندین سال و با ایجاد صنعت لیتوگرافی، تولیدکنندگان توانستند با انتقال تصویری از جوهر روغنی بر روی کاغذ اولین نمونه ­های چاپ لیبل را ایجاد کنند.

در دهه 1930 نخستین لیبلی را که قدرت چسبندگی داشت و برای چسبیدن روی محصولات نیازی به مرطوب­ کردن نداشت، تولید شد.

در حال حاضر نیز با پیشرفت­ هایی که در این زمینه انجام شده می­توان چاپ استیکر و برچسب را با کمک فناوری ­های جوهرافشان انجام داد که در نتیجه آن نمونه­ هایی باکیفیت و تمام رنگی تولید می­شود.

انواع لیبل

با توجه به اینکه در مراکز چاپ و تبلیغات انواع مختلفی از این محصولات تولید و عرضه میشود بهتر است با برخی از نمونه­ های آن آشنایی داشته باشید.

صدفی (pvc)

پلی­پروپیلن ماده اولیه‌­ای است که برای تولید این مدل­ها استفاده می­شود و معمولا به 2 گروه مات و براق تقسیم می­شوند، این مدل­ها را می­توان از پرکاربردترین نمونه­ های موجود در بازار دانست.

اگر قصد دارید برای محصولات خود از نمونه­ های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید سپیا گرافیک می­تواند در این راستا به شما کمک کند.

در این فروشگاه لیبل­ هایی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می­گیرد که علاوه­بر آن امکان چاپ در تیراژ پایین نیز برایتان وجود دارد.

چاپ لیبل با بهترین کیفیت - lastech

ترانسپرت

مدل­هایی که با این نام تولید می­شوند معمولا قیمت ارزانی دارند، به ­طور معمول این نمونه ­ها را با عنوان برچسب شیشه‌­ای نیز می­شناسند.

براق­ بودن و داشتن حالت شیشه‌­ای لیبل­ های ترانسپرت باعث می­شود که اطلاعات درج­ شده روی آنها از هر 2 طرف قابل رویت باشد، از این مدل­ها در صنایع خودروسازی، بسته­ بندی بطری ها و دیگر موارد استفاده می­شود.

وید (Void)

ویژگی منحصر به­فرد این نمونه از برچسب آن است که در صورت جداکردن آنها از سطوحی که بر روی آنها چسبانده شده­اند، حالت شطرنجی همراه با نوشتار را بر جای می­گذارند.

کاغذی

همان­طور که از نام آنها پیدا است برای چاپ این مدل از مواد کاغذی استفاده می­شود، این نمونه ها را می­توان در 2 نوع برچسبی و معمولی تولید و روانه بازار کرد.

تنوع در تولید و اجرای طرح­های مختلف روی کاغذ باعث شده تا از این مدل­ها نیز برای بسته بندی انواع محصولات استفاده شود.

چاپ لیبل و استیکر کاغذی با تیراژ کم قابل انجام است و شما می­توانید در سریع­ترین زمان ممکن برچسبی مناسب با رنگ و طرح متنوع را تهیه کنید.

اموال

نمونه­ هایی که با این نام شناخته می­شود بعد از قرارگیری روی محل مورد نظر به ­راحتی جدا نمی­شود و به­ نوعی می­توان آنها را به­ عنوان لیبل­ های امنیتی تلقی کرد.

کاربرد این مدل­ها بیشتر به­ عنوان برچسب گارانتی کالاهای مختلف است و در اغلب موارد روی آن بارکد محصول نیز درج می­شود.

تایوک

برای ساخت این نوع از برچسب­ ها از پلی­اتیلن سنگین استفاده می­شود و به ­دلیل چگالی بالایی که دارند از مقاومت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

چاپ لیبل با بهترین کیفیت - lastech

یو­.وی (UV)

چاپ استیکر و برچسب با استفاده از یو.وی، به­ صورت فوری و در مدت‌زمان یک روز قابل انجام است. برای تولید برچسب به این روش یک لایه یو.وی مقاوم را بر روی کاغذ چاپ قرار می­دهند.

این لایه UV در واقع نقش حفاظتی را برعهده دارد که از رنگ­های موجود روی برچسب به­ خوبی محافظت می­کند و از آنجایی که فرایند تولید آن سریع است معمولا متقاضیان زیادی دارد.

رولی

برچسب­ هایی که به روش رولی تولید می­شوند بیشتر برای استفاده در صنایعی که تولیدات روزانه آنها بالا است مورد استفاده قرار می­گیرد.

چاپ به این روش به ­گونه‌­ای انجام می­شود که پس از درج اطلاعات روی هر بخش، دستگاه قادر است به­ صورت اتوماتیک، برچسب را به حالت رول­ شده درآورد.

برای تولید لیبل به این روش هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد و از طرفی برای کارخانه­ جات تولید مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی گزینه­ای اقتصادی و مقرون به ­صرفه است.

سلفون براق و مات

لایه سلفونی که در این شیوه چاپ برای قرارگیری روی برچسب مورد استفاده قرار می­گیرد میتواند به ­صورت براق یا مات باشد.

استفاده از سلفون در چاپ لیبل شفافیت خاصی به آن می­دهد و امکان تولید در اندازه ­های مختلف و رنگ­های متنوع را نیز دارد.

متالایز

شکل و ظاهر برچسب ­هایی که با استفاده از متالایز تهیه می­شود شبیه به فویل­ های آلومینیومی است و به ­طور کلی برای مشاغل صنعتی کاربرد دارد.

کیفیت و دوام این نوع از چاپ برچسب بالا است، از طرفی نیز قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر مدل­های تولیدی لیبل دارد.

به­طور کلی برای تولید این محصولات باید این را در نظر گرفت که اشکال متنوعی از برچسب­ ها به­صورت دایره، مستطیل، مربع و هر شکل دیگری که مصرف­کننده سفارش دهد، قابل اجرا است.

سفارش انواع برچسب­ها در چاپ سپیا برای متقاضیان وجود دارد پس با سفارش در سپیا امکان انتخاب طرح، رنگ و اندازه دلخواه برای شما فراهم شده است.

علاوه­بر این؛ خدمات مربوط به چاپ پوستر بر روی کاغذ یا پی­وی­سی نیز در این مرکز انجام میشود.

شناخت روش­ های مختلفی که برای چاپ لیبل مورد استفاده قرار می­گیرد

معمولا با توجه به نیاز کاربران انواع گوناگونی از روش­های چاپ مورد استفاده قرار می­گیرد که برخی از آنها به شرح زیر است.

  • فلکسوگرافی: در این روش از صفحات نرمی که حاوی تصاویر برجسته و آغشته به جوهر است استفاده می­شود. قیمت مناسبی که این شیوه دارد باعث­شده تا هنوز هم برای چاپ لیبل کاربرد داشته باشد.
  • دیجیتال: در چاپ دیجیتال از نرم­ افزارهای کامپیوتری برای درج اطلاعات و تصاویر استفاده می­شود، سرعت بالا و امکان چاپ در تعداد کم از مزایای این روش به­ شمار میرود.
  • اسکرین: یکی از روش ­های قدیمی در صنعت چاپ و تولید برچسب محسوب می­شود که برای انجام این کار از شبکه­ های توری و پلی­استری کمک می­گیرند.
چاپ لیبل با بهترین کیفیت - lastech

جمع­ بندی

به­ طور معمول برای معرفی محصولات مختلف و درج اطلاعاتی که مورد توجه مصرف ­کنندگان است از انواع برچسب استفاده می­شود.

صنعت چاپ لیبل در سال­های اخیر پیشرفت ­های زیادی داشته است، از انواع این محصولات می­توان به برچسب­ های کاغذی، پی­وی­سی، متالایز، شیشه­ای و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

برای چاپ این محصولات نیز از روش­های مختلفی مانند دیجیتال، اسکرین و فلکسوگرافی استفاده می­شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا