بازی

Reality Labs در سه ماه گذشته ۲.۸ میلیارد دلار به متا ضرر رسانده است

Reality Labs در سه ماه گذشته ۲.۸ میلیارد دلار به متا ضرر رسانده است

متا (Meta) به تازگی نتایج مالی سه ماهه خود را منتشر کرده که اطلاعاتی در مورد تصمیم اخیر آن‌ها برای افزایش قیمت هدست‌های Meta Quest 2 ارائه می‌دهد.

اکنون مشخص شده Reality Labs، بخشی از شرکت متا که روی محصولات واقعیت مجازی و متاورس کار می‌کند، در سه ماه گذشته ۲.۸ میلیارد دلار ضرر خالص داشته است.

درآمد این دوره سه ماهه شاهد افزایش ۴۸ درصدی بوده و به ۴۵۲ میلیون دلار رسیده که «دیو ونر» مدیر مالی شرکت، در طول جلسه با سرمایه‌گذاران آن‌را به فروش هدست‌های Meta Quest 2 نسبت داد. اما این موضوع به شدت تحت تاثیر هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های متا در Reality Labs قرار گرفته است.

افزایش قیمت جدید هدست‌های متا کوئست ۲ در گزارش عایدی شرکت تایید شد. امری که ظاهرا با هدف کاهش ضرر و زیان‌های ایجاد شده در این بخش توسط ونر انجام شده است.

هزینه‌ها و درآمدها ۴ درصد کاهش یافت. رشد سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و هزینه‌های مرتبط با محتوا، با کاهش ذخایر Reality Labs و افزایش قیمت Quest 2 جبران شد.

ونر به سرمایه‌گذاران اطلاع داد که متا انتظار دارد Reality Labs به دلیل برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه‌گذاری در واقعیت مجازی و متاورس، ضرر بیشتری را طی سه ماه آینده به شرکت متحمل کند.

ما برای ادامه سرمایه‌گذاری در Reality Labs برنامه‌ریزی می‌کنیم و از نظر رشد هزینه‌ها از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، عمده‌ترین بخش، خانواده نرم‌افزارها محسوب می‌شود. اما همچنان روی سرمایه‌گذاری بر Reality Labs حساب باز می‌کنیم.

در گذشته، متا افزایش هزینه‌های تولید و حمل و نقل را دلیل افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری برای هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest 2 اعلام کرده بود. هرچند به نظر می‌رسد که حتی این امر نیز برای جبران ضررهای پیش‌بینی شده با ادامه سرمایه‌گذاری شرکت، کمک چندانی نخواهد کرد.

به تازگی اعلام شد که هدست‌های واقعیت مجازی متا کوئست ۲ با ۱۰۰ دلار افزایش قیمت مواجه خواهند شد. از اول آگوست (۱۰ مرداد) مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۴۰۰ دلار فروخته می‌شود، در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.


کارت‌های حذف شده کلش رویال + بازی‌های انیمیشنی موبایل

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا