رمز ارز

بازار داغ مشاوران املاک در متاورس!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق پیش‌بینی‌های شرکت تحقیقاتی Technavio، ارزش بازار املاک و مستغلات در متاورس می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ از ۵ میلیارد دلار عبور کند. در این پیش‌بینی بیان شده که تبدیل متاورس به یک محیط واقعیت ترکیبی، یعنی جایی که مردم می‌توانند از این فضاها بهره‌مند شوند، تقویت خواهد شد.
در واقع، انتظار می‌رود همزمان با این که متاورس به دنیایی زنده‌تر و ملموس‌تر تبدیل می‌شود، افراد بیشتری علاقه‌مند شوند که بخشی از اکوسیستم اجتماعی آن باشند و بازار املاک متاورسی هم تحت تاثیر این محبوبیت قرار خواهد گرفت.
طبق گزارش‌ها، رشد بازار املاک و مستغلات متاورسی توسط دو عامل تقویت می‌شود:
۱. متاورس به تدریج به سمت یک تجربه واقعیت ترکیبی‌تر حرکت می‌کند و به پلتفرم‌هایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در آنها ساکن شوند، ارزش بیشتری می‌بخشد.
۲. محبوبیت رمزارزها، که این نوع ملک را برای فروش یا اجاره آسان‌تر می‌کند و به صاحبان آن امکان کسب درآمد غیرفعال می‌دهد.
با این حال، همه چیز برای این بخش بازار خوب نیست؛ زیرا یک بخش متفاوت است که هنوز باید جایگاه خود را پیدا کند و با بازار واقعی املاک و مستغلات بسیار تفاوت دارد. هر زمین مجازی بسته به عوامل مختلفی که مورد به مورد متفاوت است، قیمت خاص خود را دارد. به همین دلیل، قیمت زمین مجازی از الگوی قیمت‌گذاری دنیای فیزیکی پیروی نمی‌کند. بنابراین، ارزش دارایی‌های دیجیتال، از جمله املاک و مستغلات متاورس، اساساً به نحوه درک خریداران از قیمت آن بستگی دارد و در نتیجه منجر به نوسانات می‌شود. این نوسانات می‌تواند بر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و کاربران علاقه‌مند ورود به این بازار نوپا تأثیر منفی بگذارد.
در گزارش دیگری نیز که ماه فوریه گذشته منتشر شد، تخمین زده می‌شود که فروش املاک و مستغلات متاورس در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا