رمز ارز

در بازار خرسی، انجام این ۵ کار ممنوع!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازارهای نزولی ارزهای دیجیتال همواره برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار، یک تجربه وحشتناک بوده‌اند. بنابراین، نداشتن دانش یا تجربه کافی در بازارهای نزولی، می‌تواند باعث شود که سرمایه‌گذاران اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. به همین دلیل، در ادامه به معرفی ۵ اشتباه رایج در بازارهای نزولی کریپتو و نحوه اجتناب از آنها می‌پردازیم.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

۱. فروش به هنگام وحشت!

به گزارش سایت کریپتوپوتیتو، وحشت، به طور کلی بد است. به هنگام وحشت، ترس و اضطراب شدیدی را تجربه می‌کنیم و در چنین شرایطی، بیشتر مستعد از دست دادن کنترل و گرفتن تصمیم‌های آنی و نادرست هستیم.

در حوزه تجارت و سرمایه‎گذاری نیز، فروش به هنگام وحشت به عمل فروش گسترده یک ارز دیجیتال به دلیل ترس یا شایعه، اشاره دارد. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال، باید بر اساس تصمیم‌گیری‌های درست و منطقی باشد.

به یاد داشته باشید که ارزش هیچ دارایی به طور مستقیم بالا نمی‌رود و قیمت آن در طول زمان، پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه می‌کند.

۲. دل نکندن از دارایی‌های خود!

در حالی که باید از فروش به هنگام وحشتناک خودداری کنید، این بدان معنی نیست که هرگز نباید بفروشید. در واقع، درک این‌که سرمایه‌گذاری بدی را انجام داده‌اید و کنار گذاشتن آن، به همان اندازه مهم است. بسیاری از مردم، وقتی یک پروژه شکست می‌خورد، به دلیل وابستگی به دارایی‌های خود و اعتقاد به بهبود وضعیت آن پروژه، آنها را نمی‌فروشند که این هم اشتباه است.

واقعیت این است که بسیاری از آلت کوین‌هایی که نسبت به اوج تاریخی خود، بیش از ۹۰ درصد سقوط کرده‌اند، بعید است که دوباره به آن سطوح برگردند.

۳. معامله بیش از حد!

این موضوع نیز ارتباط زیادی با سوءمدیریت احساسات دارد. معامله بیش از حد اغلب نتیجه چند عامل است – افسوس خوردن به دلیل یک سرمایه‌گذاری نادرست، از دست دادن فرصت، تمایل شدید برای جبران ضررهای قبلی و غیره. نتیجه مشترک همه این موارد، تصمیم‌گیری بر پایه احساسات است.

به یاد داشته باشید که بازار به احساسات شما اهمیت نمی‌دهد، نمودارها چیزی جز نمایش تصویری اطلاعات نیستند و این به شما بستگی دارد که چگونه این اطلاعات را تفسیر کنید. و در این فرآیند، احساسات جایی ندارند.

۴. تلاش برای پیش‌بینی کف قیمت!

تلاش برای پیش‌بینی کف قیمت، یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که تازه‌واردان مرتکب می‌شوند. بسیاری از معامله‌‌گران به هنگام کاهش قیمت، فکر می‌کنند که هنوز جا برای کاهش بیشتر و فرصت خرید وجود دارد. در چنین شرایطی، دو حالت پیش می‌آید:

۱. قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد، اما آنها هرگز خرید نمی‌کنند؛ چون هنوز فکر می‌کنند که فضای بیشتری برای سقوط وجود دارد.

۲. قیمت بیت‌ کوین هرگز پایین نمی‌آید و آنها فرصت خرید را هم از دست می‌دهند.

نکته این است که هیچ‌کس نمی‌داند هدف بعدی بازار چیست و همه پیش‌بینی‌ها فقط بر پایه حدس هستند. بنابراین، اگر یک معامله‌گر حرفه‌ای نیستید، یکی از بهترین استراتژی‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، میانگین‌گیری یا متوسط هزینه دلاری (Dollar Cost Average) است.

۵. عدم توجه به سلامت روان!

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که سلامت روان شما در درجه اول اهمیت قرار دارد. هیچ مقدار پولی ارزش فدا کردن رفاه شما را ندارد. بنابراین، در بازارهای نزولی، به سلامت روان خود توجه کنید و از آن غافل نشوید.

یکی از بدون استرس‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که در درازمدت سرمایه‌گذاری کنید. اگر باور دارید که ارزهای دیجیتال برای ماندن آمده‌اند، اگر فکر می‌کنید که بیت کوین طلای دیجیتال است، اگر معتقدید که اتریوم به یک پلتفرم جهانی تبدیل خواهد شد، آیا فرقی می‌کند که ارزهای دیجیتال را در چه محدوده قیمتی خریداری کرده‌اید؟!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا