بازی

قیمت بازی Factorio چند سال پس از عرضه افزایش پیدا می‌کند

قیمت بازی Factorio چند سال پس از عرضه افزایش پیدا می‌کند

معمولاً قیمت یک بازی با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند، اما عنوانی به اسم Factorio کاملا برعکس عمل کرده و قیمت آن پس از عرضه افزایش پیدا خواهد کرد.

Factorio یک بازی مدیریت کارخانه است که از ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) قیمت آن از ۳۰ دلار به ۳۵ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. این بازی در سال ۲۰۱۶ با استفاده از دسترسی زودهنگام استیم به بازار منتشر شده بود و عرضه نهایی آن در سال ۲۰۲۰ با ۹۱٪ نقدهای بسیار مثبت صورت گرفت.

مطلب پیشنهادی:چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟استیم و باز هم یک برگ برنده حسابی!
چطور از استیم به صورت آفلاین استفاده کنیم؟

استودیو سازنده این بازی مدعی شده که افزایش قیمت آن به خاطر تورم جهانی است. همچنین این توسعه دهنده از همان ابتدا اعلام کرده بود که Factorio در آینده تخفیف نخواهد خورد. این سیاست به خاطر احترام به بازیکنانی بود که از قبل بازی را خریداری کرده‌اند و این کار با پاداش ندادن به کسانی که منتظر تخفیف هستند، رخ می‌دهد. 

بازی Factorio

تورم در کشور جمهوری چک که استودیو سازنده Factorio در آن واقع شده، بسیار زیاد بود و کار را برای توسعه دهندگان مستقل سخت کرده است. نکته جالب این است که خود طرفداران و بازیکنان Factorio به این افزایش قیمت به خوبی واکنش نشان داده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که این بازی ۲ بعدی به چه اندازه بین پی‌سی‌بازان محبوب است.

این توسعه دهنده تنها ۱۶٪ قیمت بازی خود را بیشتر کرده که تقریبا معادل با افزایش هزینه‌های زندگی در چک است. البته قیمت بازی‌ها به صورت کلی رو به افزایش است و علاوه‌بر بازی‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵، نسخه‌های پی‌سی نیز کم کم با قیمت ۷۰ دلار به فروش می‌رسند. 

مطلب پیشنهادی:راهنمای ساخت اکانت استیم و خرید بازی در آنچرا تا ابد مدیون Valve خواهیم بود؟
راهنمای ساخت اکانت استیم و خرید بازی در آن


واقعا استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ باعث خرابی آن می‌شود؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا