رمز ارز

سنگ‌اندازی جلوی پای متاورس یا مبارزه با انحصارطلبی؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده یا FTC شکایتی را علیه متا و مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ، تنظیم کرده است تا این غول رسانه‌های اجتماعی را از «هدف نهایی خود یعنی مالکیت کل متاورس» باز دارد.
در شکایتی که روز چهارشنبه در ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا ارائه شد، FTC ادعا کرد که خرید احتمالی شرکت واقعیت مجازی Within و برنامه تناسب اندام Supernatural توسط زاکربرگ، مغایر قوانین ضدانحصار ایالات‌ متحده و رقابت بر اساس شایستگی است. ظاهرا این اقدام، مانع از نوآوری در آینده و رقابت بین شرکت‌های مختلف در این حوزه خواهد شد.
کمیسیون FTC اعلام کرده که قصد دارد برای ترویج رقابت سالم در بازار، متا را از خرید Whithin منع کند و گفت:

حتی خبر امکان ورود متا به بازار اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی تناسب اندام، بر رقابت در این حوزه تأثیر گذاشته است. اگر متا اجازه داشته باشد Whithin را بخرد، رقابت در این بازار از بین می‌رود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

در سال ۲۰۲۰ نیز FTC از متا که آن زمان هنوز نامش را از فیسبوک به متا تغییر نداده بود، به دلیل رفتار ضد رقابتی شکایت کرده بود. فیسبوک در سال ۲۰۱۴، واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۲، اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد.
کمیسیون FTC در آن زمان گفته بود که خرید اینستاگرام و واتس‌اپ توسط فیسبوک، شبکه‌های اجتماعی را در انحصار این شرکت قرار داده و کار را برای رقبای دیگر در این حوزه، مشکل خواهد کرد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا