بازی

جزئیات بیشتری از هدست واقعیت مجازی PSVR 2 منتشر شد

جزئیات بیشتری از هدست واقعیت مجازی PSVR 2 منتشر شد

سونی نگاهی اولیه به برخی از ویژگی‌های رابط کاربری جدید هدست واقعیت مجازی PSVR 2 از جمله قابلیت مشاهده محیط اطراف و گزینه پخش زنده، ارائه کرده است.

در پست وبلاگ پلی استیشن، سونی اعلام کرد که ویژگی فرانمای PSVR 2 به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا در حین استفاده از هدست، بدون نیاز به برداشتن آن از روی سر، محیط اطراف خود را مشاهده کنند.

مطلب پیشنهادی:راهنمای حل مشکل دریفت کنترلر PS5دریفت نکش عزیزم!
راهنمای حل مشکل دریفت کنترلر PS5

کاربران می‌توانند دکمه کاربرد (Function) روی هدست را انتخاب کنند یا از کارت (Card) در مرکز کنترل دستگاه استفاده کنند تا بین مشاهده محیط اطراف خود یا محتوای موجود در هدست جابجا شوند.

کارت موجود در مرکز کنترل همچنین امکان دسترسی به تنظیمات دیگری مانند تنظیم اندازه منطقه بازی در محیط اطراف را فراهم می‌کند که می‌توان با استفاده از کنترلرهای PSVR2 Sense و دوربین‌های تعبیه شده، آن را شخصی‌سازی کرد.

ویژگی پخش زنده به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اتصال دوربین PS5 HD به کنسول، خود را در حین بازی کردن ضبط کنند.

سونی همچنین حالت VR و حالت سینمایی سخت‌افزار جدیدش را شرح داده است. در حالت VR، بازیکنان می‌توانند از محتوای بازی واقعیت مجازی در یک نمای ۳۶۰ درجه در یک محیط مجازی لذت ببرند. محتوا در فرمت ویدئویی ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل HDR با نرخ تازه‌سازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نمایش داده می‌شود.

در حالت سینمایی، بازیکنان می‌توانند سیستم و رابط کاربری پلی استیشن ۵ و تمام بازی‌ها و محتوای رسانه‌ای غیر واقعیت مجازی را در یک صفحه سینمای مجازی مشاهده کنند. محتوا در حالت سینمایی در فرمت ویدیویی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل HDR و با نرخ تازه‌سازی ۲۴، ۶۰ و همچنین ۱۲۰ هرتز نمایش داده می‌شود.

سونی در ماه می اعلام کرد که بیش از ۲۰ بازی را برای زمان عرضه PSVR 2 آماده خواهد کرد. طبق پیش‌بینی یکی از تحلیلگران، سونی احتمالا هدست واقعیت مجازی جدید خود را طی ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۳ به بازار عرضه نماید.

در جریان سخنرانی اصلی سونی در نمایشگاه CES 2022 در دی ماه سال گذشته، این شرکت برای اولین بار مشخصات فنی هدست واقعیت مجازی PS5 را به اشتراک گذاشت و بازی Horizon Call of the Mountain از استودیو گوریلا و فایراسپرایت را نیز معرفی کرد.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Venom 2 – قصه بد من و هیولای درونمونوم خارج می‌شود
نقد فیلم Venom 2 – قصه بد من و هیولای درونم


هوش مصنوعی چطور دنیای گیم رو عوض می‌کنه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا