بازی

ایکس باکس سال مالی خود را با رکورد شکنی به پایان رساند

ایکس باکس سال مالی خود را با رکورد شکنی به پایان رساند

طبق گزارش‌ها، بخش ایکس باکس در طول سال مالی مایکروسافت که در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر ماه) به پایان رسید، درآمد بی‌سابقه‌ای داشته است.

مایکروسافت درآمد سه ماهه چهارم خود را در روز سه‌شنبه منتشر کرد و اعلام کرد مطابق با پیش‌بینی‌های پیشین، درآمد بازی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵۹ میلیون دلار یا ۷ درصد کاهش یافته است.

مطلب پیشنهادی:Quick Resume اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟برو، هر موقع خواستی برگرد!
Quick Resume اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مایکروسافت گفت به دلیل ساعات تعامل کمتر و کسب درآمد در محتوای شخص ثالث و انحصاری که تا حدودی با رشد اشتراک‌های ایکس باکس گیم پس جبران شد، درآمد سخت‌افزاری ایکس‌ باکس ۱۱ درصد و درآمد محتوا و خدمات نیز ۶ درصد کاهش یافت.

کندرا گودناف، مدیر روابط سرمایه‌گذاری مایکروسافت به The Verge گفت:

کاهشی که در سخت‌افزار ایکس‌ باکس مشاهده می‌کنید تا حدودی بازتاب این واقعیت است که حدود دو سال پیش آن را عرضه کردیم. بنابراین با محدودیت‌های عرضه‌ای که در چند سال گذشته شاهد بودیم، به نوعی همان دوره تمدید شده است.

همچنان شاهد تقاضای زیادی هستیم و از بالاترین میزانی که در چند سال گذشته شاهد بودیم، عبور می‌کنیم.

با این حال، به گفته تحلیلگر بازار مستقل @DomsPlaying، فروش ۳.۴۵ میلیارد دلاری سه ماهه اخیر ایکس باکس نشان‌دهنده دومین بهترین عملکرد سه ماهه چهارم این بخش است. او در توییتی نوشت:

با فرض ۳.۴۵ میلیارد دلار فروش بازی‌های فصلی، درآمد سالانه ایکس باکس به ۱۶.۲۲ میلیارد دلار رسید. در حالی که این مقدار به صورت متوالی کمی کاهش یافته، اما بالاترین فروش سال مالی تاکنون برای ایکس باکس بوده است.

ایکس باکس

سه ماه پیش، کسب و کار گیمینگ مایکروسافت رکورد درآمد برای سه ماهه غیر تعطیلات را ثبت کرد. درآمد ایکس‌ باکس در سه‌ماهه‌ی سوم مالی خود منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲، شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی و مشاوره گارتنر، محموله‌های رایانه‌های شخصی در سراسر جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ «شدیدترین کاهش را در ۹ سال اخیر» تجربه کرده‌اند.

مایکروسافت ماه گذشته گفت که در مسیر انتشار حداقل پنج بازی انحصاری در طول سال آینده است که با خروجی آن‌ها در ۱۲ ماه گذشته مطابقت دارد یا بیشتر از آن خواهد بود. تاکنون، Redfall و Starfield تنها عناوینی هستند که به طور رسمی برای انتشار در طول سال مالی آینده مایکروسافت تایید شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:بهترین اتومبیل‌های Forza Horizon 5 برای دریفتدریفت و تکنیک
بهترین اتومبیل‌های Forza Horizon 5 برای دریفت


هوش مصنوعی چطور دنیای گیم رو عوض می‌کنه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا