رمز ارز

کاهش کارمزد اتریوم به پایین‌ترین سطح در سال ۲۰۲۲

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Dune Analytics، متوسط کارمزد هفت‌روزه‌ اتریوم با کاهش به ۱۶٫۹۸۴۷۷ Gwei (تقریبا ۷٫۵۱ دلار در زمان انتشار این خبر) به پایین‌ترین سطح خود در سال ۲۰۲۲ رسیده است.
در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱، کارمزدهای شبکه‌ اتریوم تا ۴۰ دلار نیز افزایش پیدا کرد که منجر به ظهور رقبایی نظیر سولانا برای این شبکه شد. حالا با وجود افزایش قیمت قابل‌توجه قیمت اتر در هفته‌های گذشته، کارمزدهای این شبکه روبه کاهش هستند. روز یکشنبه، قیمت اتریوم به ۱۶۶۴ دلار افزایش یافت که بالاترین سطح آن از اوایل ماه ژوئن محسوب می‌شود.
درحالی‌که بسیاری به کاهش کارمزدها با ادغام پیش روی اتریوم خوش‌بین هستند، اوایل ماه جاری یک معامله‌گر برجسته‌ دیفای به نام Vivek Raman، گفت که کارمزدها تابع مکانیسم اجماع نیستند و از آنجایی که اتریوم قرار نیست در مرحله ادغام از شاردینگ استفاده کند، ارتقای پیش‌رو تأثیری بر سرعت و کارمزد شبکه نخواهد داشت. بنابراین، او به کاربران توصیه کرد که همچنان به دنبال راه‌حل‌های لایه دو برای کاهش هزینه‌های خود باشند.
البته Raman در آخرین مصاحبه خود گفته که اتریوم با ادغام پیش رو می‌تواند تنها از منظر اقتصادی و به دلیل شوک عرضه که با کاهش ۹۰ درصدی همراه خواهد بود، جای بیت کوین را به‌عنوان برترین ارز دیجیتال بگیرد. او گفته است که اتریوم با این ادغام، تورم کمتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت و این شبکه در آینده، به‌عنوان لایه‌ پایه‌ دیفای عمل خواهد کرد.
او ضمن تأکید بر نظر قبلی خود مبنی بر عدم کاهش کارمزدها با ادغام، گفته است که این امر برای اتریوم مشکلی محسوب نمی‌شود؛ چراکه مانند همیشه می‌تواند به راه‌حل‌های لایه دو متکی باشد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا