بازی

حضور بیمه بازار در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه

حضور بیمه بازار در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایشگاه «بورس، بانک و بیمه» بزرگترین رویداد مالی کشورمان است که هر سال، با حضور شرکت‌‌ها و مشارکت گسترده فعالان و متخصصان بازار مالی، پول و سرمایه برگزار می‌شود.

مهم‌ترین هدف این نمایشگاه افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی، بالا بردن سواد مالی و نمایش توانمندی‌های داخلی در این حوزه‌ها به وسیله آموزش و فرهنگ‌سازی است.

در چهاردهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که از دوم تا پنجم مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود؛ «بیمه بازار» به عنوان نخستین استارتاپ آنلاین فروش بیمه، حضوری فعال خواهد داشت.

بیمه‌بازار، کارش را با هدف «ساده‌ و امن‌تر کردن فرآیند تهیه آنلاین بیمه» آغاز کرد و پس از آن، دیگر استارتاپ‌ها هم وارد عرصه شدند.

 در حال حاضر به خاطر اینترنت و شبکه جهانی، سرعت انجام کارها چند برابر شده و اکثر صنایع از این فرصت برای رونق بیشتر بازارشان استفاده می‌کنند. صنعت بیمه هم اگرچه کمی دیر، اما بالاخره لزوم همراهی با این موجِ عصر جدید را درک کرد و وارد عمل شد. این تلاش در ایران برای اولین‌بار با «بیمه‌بازار» شکل عملی به خود گرفت.

انگیزه اصلی بیمه‌بازار این بود که با ارائه‌ی «راه‌حل‌های نوآورانه فرآیند پیچیده و مبهم خرید بیــــــمه» را آسان‌تر کند. در کنار آن دست‌یابی به چنین پدیده تازه‌ای در صنعت بیمه، باید راه‌حلی هم برای «امن‌تر کردن مسیر نوین تهیه بیمه» پیدا می‌شد.  

برای هدف اول، مسیری طراحی شد تا متقاضی خرید بیمه، تنها با چند کلیک، بدون نیاز به حضور فیزیکی در شرکت‌های بیمه، خریدش را انجام دهد. امتیازش این بود که بیمه‌گذار یا همان خریدار بیمه، بتواند به جزئیات طرح‌های مختلف اکثر شرکت‌های بیمه، دسترسی داشته باشد و پس از مقایسه طرح‌ها، همان طرحی را بخرد که با شرایطش سازگارتر است. دومین امتیاز خرید آنلاین بیمه، استفاده از تخفیف‌هایی بود که تهیه بیمه‌های پر طرفدار را به صرفه‌تر می‌کرد.

اما رسیدن به امنیت در مسیر خرید آنلاین بیمه، تنها از طریق سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه فناوری بیمه‌ای امکان‌پذیر است. «بیمه‌بازار» از همان ابتدای شروع به کار،  انرژی و تلاش مضاعفی را برای جذب سرمایه‌ در این حوزه به کار بست. به دنبال همین تلاش‌ها، موفق شد مجوز افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) ضمانت زیر ساخت‌های لازم برای حفاظت از امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی را به دست بیاورد.

جایی برای کنترل ریسک

اصطلاح « aggregator» ، به معنای سیستم جامع و ارتباط‌دهنده موارد که به یکدیگر مرتبط هستند. در صنعت بیمه، اگرییتور به معنای ارتباط‌دهنده بیمه‌گذاران و شرکت‌های بیمه است.

کار اصلی بیمه‌بازار، در نخستین قدم، وصل کردن خریداران بیمه به فروشندگان آن است. ایجاد چنین اتصال موفقی، نیازمند آن است تا در کنار به دست آوردن اعتماد خریدارن و بیمه‌گذاران، نظر مثبت شرکت‌های بیمه را در جایگاه فروشنده، با ارائه «خدمات ارزش‌افزوده» جلب کند.

«مدیریت ریسک مشتری» همان ارزش‌افزوده‌ای است که بیمه بازار برای همکاری با شرکت‌های بیمه ایجاد کرده‌است.

تمرکز اصلی در سرویس ارزیابی ریسک، استفاده از هوش مصنوعی برای مطالعه رفتار مشتری و سنجش احتمال بروز خسارت در هر یک از بیمه‌نامه‌های صادر شده‌است. به عبارتی دیگر، علاوه بر اینکه دست خریداران برای مقایسه و خرید باز است؛ فروشندگان بیمه هم می‌توانند با آگاهی بیشتری محصولات خود را بفروشند.

این روش، گامی تاثیرگذار برای تکمیل زنجیره ارزش فروش بیمه آنلاین، میان بیمه‌گذاران و شرکت‌های بیمه است.

در یک نگاه کلی عملکرد ارزیابی ریسک در بیمه‌بازار در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • استفاده از الگوریتم‌‌های یادگیری ماشین برای پیش‌بینی میزان ریسک هر مشتری
  • کاهش ریسک ۱۲ درصدی بیمه‌های خودرو در یکی از شرکت‌های بیمه با همین الگوریتم
  • یادگیری بر اساس چند میلیون شناسه بی‌نام در یکی از شرکت‌های بیمه
  • ۴ نسخه بروزرسانی اساسی در وب‌سرویس و مستندات مربوطه

بیمه‌بازار برای پاسخ به هرگونه سوالی در رابطه با ارزیابی ریسک یا موضوعات مرتبط دیگر در چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن ۷، غرفه ۲۲، از ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر حضوری فعال خواهد داشت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا