شبكه اجتماعی

تیک‌تاک؛ اسب تروای چینی

مجلس سنای ایالات متحده به اتفاق آرا، قانونی را تصویب کرد که استفاده از تیک‌تاک، اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری ویدیو چینی، را در تلفن‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌کند. قانون منع استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی را که سناتور جاش هاولی (R-MO) پیشنهاد کرده بود.

به گزارش lastech و به نقل از ایندیپندنت، این قانون دانلود یا استفاده از تیک‌تاک روی هر دستگاه ارتباطی را که به یک شرکت دولتی آمریکایی تعلق دارد، ممنوع می‌کند.

هاولی در بیانیه‌ای گفت: «تیک‌تاک برای حزب کمونیست چین یک اسب تروا است. این یک خطر امنیتی بزرگ برای ایالات متحده است و تا زمانی که [این اپ] روابطش با چین را کاملا قطع نکند، در دستگاه‌های دولتی جایی ندارد. ایالت‌ها در سراسر آمریکا نصب تیک‌تاک روی دستگاه‌های دولتی را ممنوع می‌کنند. نوبت جو بایدن و دموکرات‌ها است که به اجرای این قانون کمک کنند.»

این لایحه پیش از قرار گرفتن روی میز رئیس‌جمهور آمریکا برای امضا، باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شود.

در ادامه اقدام‌هایی که استفاده از این پلتفرم به اشتراک‌گذاری ویدیو چینی در آمریکا را ممنوع می‌کند، روز چهارشنبه در اقدامی جدید، به همه قانون‌گذاران و کارمندان مجلس نمایندگان ایالات متحده ابلاغ شد تیک‌تاک را از روی دستگاه‌های تلفن همراه دولتی در اختیار خود پاک کنند.

بر اساس گزارش‌ها، این ابلاغیه را کاترین ال اسپندور، مدیر ارشد اداری مجلس، صادر کرده است. او تیک‌تاک را یک «خطر امنیتی» می‌داند. در این ابلاغ آمده است: «کارمندان مجلس به دانلود برنامه تیک‌تاک در هیچ دستگاه تلفن همراه مربوط به مجلس مجاز نیستند. اگر در دستگاه تلفن همراه مربوط به مجلس تیک‌تاک دارید، برای حذف آن با شما تماس گرفته می‌شود.»

با این اقدام، مجلس نمایندگان آمریکا هم به فهرست نهادهای دولتی که استفاده از برنامه چینی تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند، اضافه می‌شود.

یکی از سخنگوهای تیک‌تاک به‌تازگی در بیانیه‌ای گفت که این شرکت به اطلاع‌رسانی برای اعضای کنگره ایالات متحده در مورد برنامه‌های خود ادامه می‌دهد تا ادامه فعالیت این پلتفرم در ایالات متحده را تضمین کند. او گفت: «این نگران‌کننده است که برخی از اعضای کنگره به جای تشویق دولت به پایان بررسی‌های امنیتی خود در مورد تیک‌تاک، تصمیم گرفته‌اند برای ممنوعیتی با انگیزه سیاسی که به ارتقای امنیت ملی ایالات متحده هیچ کمکی نمی‌کند، فشار بیاورند.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا