رمز ارز

تحلیلگر بازار: ریپل و دوج کوین از خواب بیدار می‌شوند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از اعضای پلتفرم تحلیلی Santiment اخیرا ارزهای دیجیتال محبوبی مانند ریپل (XRP) و دوج کوین (DOGE) را مورد بررسی قرار داده و متوجه شده است که این رمزارزها شروع به بیدار شدن کرده‌اند.
در این بررسی، این تحلیلگر از یک شاخص غیرمعمول به نام میانگین سن سرمایه‌گذاری دلاری (Mean Dollar Invested Age) یا MDIA استفاده کرده است. این شاخص، میانگین سنی تمام دارایی‌های یک بلاکچین، یا به عبارتی، میانگین سن سرمایه‌گذاری در یک دارایی را ارزیابی می‌کند.
این شاخص بسیار ساده کار می‌کند: اگر ارزش آن افزایش یابد، بدان معنی است که دارایی حرکت نمی‌کند و ذخیره آن بیشتر و بیشتر خاموش می‌شود. چنین شرایطی معمولاً به رکود قیمت یک ارز دیجیتال منجر می‌شود؛ چون هرچه تعداد و سن کوین‌های بدون حرکت بیشتر باشد، قیمت آن کمتر می‌تواند رشد کند.
در مقابل، اگر ارزش این شاخص کاهش یابد، به این معنی است که آدرس‌هایی که قبلا غیرفعال بوده‌اند، شروع به بیدار شدن و جابه‌جا کردن ارز دیجیتال کرده‌اند که به نوبه خود، نشان‌دهنده تغییرات مثبت احتمالی برای قیمت آن دارایی در آینده است.
به گفته این تحلیلگر، تا این هفته، شاخص MDIA برای رمزارزهای ریپل و دوج کوین به مدت چند ماه در حال افزایش بود، اما اخیرا به میزان قابل‌توجهی سقوط کرده است. با استناد به این موضوع، این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند که این رمزارزها به زودی شاهد رشد قیمتی باشند. به ویژه آن‌که، اخیرا فعالیت‌ها و نقل و انتقالات XRP هم به طرز مشکوکی بیشتر شده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا