تکنولوژی

اسپیس ایکس با ارزش‌ 125 میلیارد دلاری به باارزش‌ترین استارتاپ آمریکا تبدیل می‌شود

اسپیس ایکس شرکت خدمات فضایی «ایلان ماسک» در آستانه تبدیل شدن به با‌ارزش‌ترین استارتاپ ایالات متحده قرار دارد، زیرا طبق گفته منابع آشنا به بازار، با رشد قیمت سهام این شرکت، ارزش آن به بیش از 125 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

رویترز در حالی این خبر را گزارش کرد که اخیرا اعلام شده بود اسپیس ایکس قصد دارد سهام خود را با قیمت 70 دلار به ازای هر سهم به کارمندان و خریداران بالقوه آن بفروشد. با وجود گزارش امروز می‌توان گفت که با این وجود ارزش شرکت به 125 میلیارد دلار خواهد رسید. آخرین بار ارزش اسپیس ایکس در اکتبر سال گذشته 100 میلیارد دلار گزارش شده بود.

اسپیس ایکس

عبور اسپیس ایکس از شرکت خدمات مالی Stripe

به گفته منابع رویترز، با افزایش ارزش کلی اسپیس ایکس در بین ماه‌های اکتبر تا می به میزان 25 میلیارد دلار، این شرکت، از شرکت خدمات پرداخت Stripe که ارزش آن 115 میلیارد دلار اعلام شده پیشی می‌گیرد و به باارزش‌ترین استارتاپ ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

بر اساس داده‌های CB Insights، علی‌رغم این رشد، اسپیس ایکس همچنان پشت سر بایت‌دانس (Bytedance)، مالک تیک‌تاک باقی خواهد ماند که با ارزش 140 میلیارد دلاری خود، با ارزش‌ترین شرکت جهان است. با این وجود، شرکت فضایی ایلان ماسک همچنان از شرکت‌هایی چون غول تجارت الکترونیک چینی SHEIN با ارزش 100 میلیارد دلار و شرکت فین‌تک سوئدی Klarna با ارزش 45.6 میلیارد دلار ارزشمندتر است.

رویترز در گزارش خود همچنین اشاره کرد که هنوز مشخص نیست این شرکت چه تعداد از سهام خود را قصد دارد عرضه کند و آیا ایلان ماسک هم یکی از فروشندگان خواهد بود یا خیر. طبق گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال، ماسک تا آگوست 2021 تقریبا 44 درصد از اسپیس ایکس را در اختیار داشته است. همچنین این خبر در حالی منتشر شده که میلیارد در تلاش برای خرید توییتر است.

شرکت فضایی ماسک در سال گذشته فعالیت‌های بسیار زیادی داشت و برای اولین بار موشک استارشیپ را در سفری فضایی از تگزاس به هاوایی فرستاد. همچنین با ارسال ماهواره‌های بیشتر، سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود را تا حد زیادی تقویت کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا