رمز ارز

تحقق رویاهای متاورسی در دبی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در روزهای گذشته، خبرگزاری امارات از راه‌اندازی استراتژی متاورس دبی توسط معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم خبر داد. آل مکتوم امیدوار است که امارات را به پایتخت فناوری جهان تبدیل کند و عمدتاً بر هوش مصنوعی و Web3 تمرکز دارد.
استراتژی متاورس دبی شامل همکاری‌های تحقیق و توسعه (R&D) برای افزایش مشارکت اقتصادی متاورس، استفاده از شتاب‌دهنده‌ها برای جذب شرکت‌ها و پروژه‌های خارج از کشور و ارائه پشتیبانی در بخش آموزش متاورس با هدف توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و کاربران پلتفرم‌های دیجیتال در جهان و همچنین، ایجاد مدل‌های جدید اشتغال در گردشگری، آموزش، خرده‌فروشی، فری‌لنسری، مراقبت‌های بهداشتی و …، است.
گفته می‌شود که ستون‌های کلیدی این اتفاق، فناوری‌هایی همچون واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت ترکیبی و نمایش مجازی یک شی یا سیستم است. این استراتژی همچنین استقرار کامل شبکه‌های 5G برای محاسبات دقیق که امکان جمع‌آوری، ذخیره و پردازش محلی داده‌ها را از طریق دستگاه‌های هوشمند و شبکه‌های محلی به جای ابری فراهم می‌کند، پیشنهاد کرده است.
طبق گزارش‌ها، فناوری‌های VR و AR تاکنون ۶،۷۰۰ شغل جدید را ایجاد کرده‌ و ۵۰۰ میلیون دلار به اقتصاد امارات متحده عربی افزوده‌اند. در سطح جهانی، ارزش سرمایه‌گذاری پرریسک و تامین مالی سهام خصوصی در متاورس به ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید، در حالی که فروش املاک و مستغلات در متاورس در سال گذشته از ۵۰۰ میلیون دلار هم فراتر رفت.
از ابتدای ماه ژوئن، سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) مجوز فعالیت چندین پلتفرم رمزارزی کلیدی مانند Crypto.com، Huobi و OKX را صادر و تمدید کرده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا