بازی

تیم سوئینی: اپیک گیمز بازی‌های NFT را ممنوع نخواهد کرد

تیم سوئینی: اپیک گیمز بازی‌های NFT را ممنوع نخواهد کرد

تیم سوئینی، رئیس اپیک گفته که این شرکت فروش بازی‌های دارای NFT را در پلتفرم فروشگاه Epic Games خود ممنوع نخواهد کرد و مدعی است که «دخالت» در نحوه ساخت بازی‌های توسعه‌دهندگان، اشتباه است.

روز چهارشنبه، Mojang استودیو سازنده ماینکرفت اعلام کرد که برنامه‌ای برای پشتیبانی از NFT در بازی ندارد که مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت.

مطلب پیشنهادی:راهنمای بهترین شیدرهای ماینکرفترنگ و لعابی به جهان زیبای ماینکرفت
راهنمای بهترین شیدرهای ماینکرفت

یکی از کاربران توییتر از سوئینی پرسید که آیا اپیک نیز موضع مشابهی اتخاذ خواهد کرد یا خیر. او پاسخ داد:

توسعه‌دهندگان باید آزادانه تصمیم بگیرند که چگونه بازی‌های خود را بسازند و شما نیز مختارید که تصمیم بگیرید آن‌ها را بازی کنید یا خیر. من معتقدم فروشگاه‌ها و سازندگان سیستم عامل نباید با تحمیل نظرات خود به دیگران [در این امر] مداخله کنند. ما قطعا این کار را نخواهیم کرد.

NFTها واحدهای منحصربه‌فرد غیرقابل تعویض داده‌ای هستند که در یک بستر کل غیرمتمرکز به نام بلاک‌چین ذخیره می‌شوند و به کاربران امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتالی مانند آیتم‌های درون بازی یا آثار هنری را می‌دهند.

هنگامی که از او پرسیده شد چگونه این استاندارد در برابر شرکتی که مایل به انتشار محتوای نفرت‌انگیز در پلتفرم اپیک است، رعایت می‌شود، سوئینی توضیح داد که این شرکت دستورالعمل‌های مشخصی دارد، اما NFT‌ها در حال حاضر آن‌ها را نقض نمی‌کنند.

سوئینی با توضیح اینکه چرا این فناوری بحث‌برانگیز به طور کامل ممنوع نخواهد شد، گفت:

یک فروشگاه می‌تواند تصمیم بگیرد چنین قضاوتی نداشته باشد و هر چیزی را که قانونی است، میزبانی کند یا همانند ما می‌تواند حد و مرز هنجارهای قابل قبول رایج را مشخص کند یا اینکه تنها بازی‌هایی را قبول کند که با اعتقادات شخصی مالک مطابقت دارند.

اپیک

بیانیه Mojang در روز چهارشنبه توضیح داد که فناوری NFT نقض دستورالعمل‌های استفاده از ماینکرفت است.

برای اطمینان از اینکه بازیکنان ماینکرفت تجربه‌ای ایمن و فراگیر داشته باشند، فناوری‌های بلاک‌چین مجاز به ادغام در برنامه‌های مشتری و سرور ما نیستند. همچنین اجازه ندارند که از محتوای درون بازی Minecraft مانند دنیاها، اسکین‌ها، آیتم‌های شخصیتی یا سایر مدها توسط فناوری بلاک‌چین برای ایجاد یک دارایی دیجیتال کمیاب استفاده کنند.

بر اساس گزارش سالانه وضعیت صنعت بازی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که از بیش از ۲۷۰۰ سازنده در مورد کارشان پرسیده شد، ۷۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که علاقه‌ای به اضافه کردن NFT به بازی‌های خود ندارند.

فروش NFT‌ها در ژوئن به پایین‌ترین حد در ۱۲ ماه گذشته رسید و در بحبوحه رکود گسترده‌تر در بازار ارزهای دیجیتال که ارزش آن از حدود ۳ تریلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱ به کمتر از ۱ تریلیون دلار رسیده بود، سقوط کرد.

مطلب پیشنهادی:چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟روی توزیع‌های لینوکسی هم می‌توان بازی کرد
چطور روی گنو/لینوکس بازی کنیم ؟


چرا بازی‌ها به اندازه‌ی قبل جذاب نیستند؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا