رمز ارز

هکرهای درستکاری که وجوه دزدی را بازمی‌گردانند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کریما فایننس (Crema Finance)، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز مستقر در شبکه سولانا (Solana)، از توافق خود با هکری که هفته گذشته از طریق حمله وام فوری (Flash loan)، ۸.۷۸ میلیون دلار رمزارز از این پلتفرم به سرقت برده بود، خبر داد. وام فوری، وامی سریع بدون نیاز به استقراض و وثیقه است. لازم به ذکر است که کریما فایننس در نتیجه این هک، مجبور به تعطیلی خدمات نقدینگی خود شده بود.
تیم پشتیبانی این پروتکل بلافاصله قبل از تماس با مقامات قانونی و شروع تحقیقات، جایزه هنگفت ۸۰۰ هزار دلاری را به مهاجم پیشنهاد کرد. سپس، این پروژه کار خود را با شرکت‌های امنیتی پیشرو در صنعت بلاکچین به منظور نظارت بر سرمایه‌های این هکر آغاز کرد. سرانجام پس از مذاکرات و مکالمات طولانی، هکر موافقت کرد ۴۵۴۵۵ توکن سولانا، تقریبا به ارزش ۱.۷ میلیون دلار را به دست آورد و در ازای آن، ارزهای دیجیتال سرقت شده به ارزش تقریباً ۷.۶میلیون دلار را بازگرداند.
طبق بیانیه‌های کریما فایننس، طرح جبران خسارت ظرف دو روز آینده منتشر خواهد شد.
در ماه آگوست نیز هکرها پس از هفته‌ها کلنجار با پلتفرم بین زنجیره‌ای پلی نتورک (Poly Network)، تقریباً ۶۱۰ میلیون دلار وجوه دزدیده شده را بازگرداندند. اگرچه هکرها توضیحی در مورد تغییر نظر خود و این اقدام نداده‌اند، اما به احتمال زیاد هدف اصلی این حملات، نشان دادن نقاط ضعف پروتکل‌های دیفای می‌باشد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا