بازی

آیا تمام اتاق فرارها ترسناک هستند؟

آیا تمام اتاق فرارها ترسناک هستند؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید شما هم «چیستان»های دوران کودکی را به یاد بیاورید. در دوران دبستان، حل کردن معماها و پازل‌ها برای خیلی از افراد یکی از جذاب‌ترین تفریحات و سرگرمی‌ها بود و آن را به بازی‌های پرتحرک و پر سر و صدا ترجیح می‌دادند. البته بیشتر این افراد، هنوز و در بزرگسالی هم از حل معما و به چالش کشیدن ذهنشان لذت می‌برند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید و حل سودوکو، چیدن پازل و دیدن فیلم‌های کاراگاهی از تفریحات هیجان انگیزتان به شمار می‌روند؛ حتما اسکیپ روم غیر ترسناک را هم تجربه کنید. مطمئن باشید بازی در اتاق فرار از دیدن فیلم و حل کردن پازل و معما، بیشتر ذهنتان را به چالش می‌کشد؛ آنقدر که ممکن است بعد از خروج از اسکیپ روم احساس کنید که از مغزتان بخار بلند می‌شود!

اسکیپ روم غیر ترسناک

اتاق فرار و اسکیپ روم برای بیشتر افراد با تجربه احساس ترس و وحشت گره خورده و تصور می‌کنند که حضور در اسکیپ روم به معنای روبرو شدن با اتفاقات ترسناک است. اما اتاق فرار، یک ایده کلی است که به اشکال مختلفی اجرا می‌شود و اسکیپ روم ترسناک تنها یکی از انواع اتاق فرار است. در کنار ژانر ترسناک، ماجراجویانه، هیجانی و حتی ملودرام هم وجود دارد. بنابراین اگر خیلی اهل ترسیدن نیستید؛ می‌توانید این ژانرها را تجربه کنید.

در اتاق فرار، شما وارد یک محیط از قبل آماده شده می‌شوید. این محیط ممکن است به شکل یک شهر، یک خانه، دفتر کار، بیمارستان و یا حتی رستوران و فروشگاه طراحی شده باشد. این محیط شبیه سازی شده در کنار موسیقی مناسب و استفاده از افکت‌های صوتی، کمک می‎کند که کاملا خودتان را در آن فضا و اتمسفر احساس کنید! داستان اصلی اتاق فرار از همینجا آغاز می‌شود.

درب اتاق فرار به روی شما و هم تیمی‌هایتان بسته می‌شود و تنها به اندازه یک تا دو ساعت فرصت دارید که با حل معماها و گذر کردن از انواع چالش‌ها، کلید فرار از این اتاق را پیدا کنید. مسیری که باید طی کنید و چالش‌هایی که با آنها مواجه می‌شوید؛ بستگی به ژانر و تم اتاق فرار دارد. در اتاق فرار غیر ترسناک، شما باید به کمک سرنخ‌هایی که در فضای اتاق پنهان شده‌اند و کمک گرفتن از ذهن خودتان و مشورت با هم گروهی‌ها، راز پرونده و روش حل ان را کشف کنید.

انواع اتاق فرار

سایر اسکیپ روم‌ها هم از همین قاعده کلی پیروی می‌کنند و شما باید در زمان مشخصی، معماها را حل کرده و روش فرار از اتاق را پیدا کنید. برای اینکه مطمئن باشید در اتاق فرار به شما و گروهتان خوش می‌گذرد؛ باید انواع اتاق فرار را بشناسید و سبک مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.

اسکیپ روم ترسناک

وقتی وارد اتاق فرار ترسناک می‌شوید؛ باید هر لحظه انتظار وقوع یک اتفاق غیرمنتظره را داشته باشید. ممکن است تم داستان، درباره گیر افتادن در یک خانه مخروبه و فرار از دست یک قاتل جانی باشد. در این اتاق، ممکن است درست در شرایطی که انتظارش را ندارید فردی با ظاهر وحشتناک (اکتور اتاق فرار) روبرویتان ظاهر شود.

شاید هم اتاق فراری که انتخاب کرده‌اید، درباره اشباح و اجنه‌ای باشد که می‌خواهند به شما آسیب برسانند. در این بازی هر لحظه احتمال دارد درست پشت سرتان یک موجود عجیب‌الخلقه ببینید و از ترس میخکوب شوید! این اتفاقات در کنار موسیقی و صداهای استرس‌زا، باعث می‌شوند ترس را کاملا از نزدیک لمس کنید.

اتاق فرار ماجراجویانه و هیجانی

یکی دیگر از سبک‌های بسیار محبوب اتاق فرار، ژانر هیجانی است. معمولا این اسکیپ روم‌ها فضای بزرگی دارند و شما و تیمتان باید با مسائل مختلفی مقابله کنید. اگر اهل بازی‌های جنگی و استراتژی باشید؛ حتما عاشق این ژانر اتاق فرار خواهید شد؛ چرا که حضور در این اسکیپ روم‌ها درست مثل این است که وسط یکی از این بازی‌های آنلاین قرار گرفته باشید.

سایر ژانرهای اتاق فرار

به غیر از ژانرهایی که به آنها اشاره شد؛ سبک‌های دیگری از اتاق فرار هم وجود دارند که معمولا به صورت ترکیبی در کنار سایر ژانرها به کار می‌روند. از جمله این سبک‌ها می‌توان به کمدی، ملودرام، جنگی، سیاسی و… اشاره کرد.

اسکیپ روم غیر ترسناک

در ایت اسکیپ روم ، شما با داستان‌ها و سناریوهای مختلفی روبرو می‌شوید. معروف‌ترین مدل این اتاق فرارها، مربوط به حل پرونده‌های جنایی مثل قتل و سرقت است. در این سبک، شما در نقش نجات دهنده یک فرد یا جامعه یا حتی به عنوان یک کارآگاه وارد عمل خواهید شد. اتاقی که به عنوان زمین بازی وارد آن می‌شوید؛ ممکن است مثل محل وقوع جرم یا دفتر پلیس طراحی شده باشد. در این فضا هر المانی می‌تواند برای شما یک سرنخ به حساب بیاید.

البته اگر اولین باری است که به اسکیپ روم مراجعه می‌کنید؛ احتمالا ابتدا کمی گیج خواهید شد. اگر کسی از اعضای تیم تجربه حضور در اتاق فرار را دارد؛ بهتر است درباره استراتژی‌ها با بقیه اعضا صحبت کرده و جستجو برای یافتن سرنخ‌ها را آغاز کند. در غیر این صورت، بهتر است همه اعضا با هم صحبت کنید و هر نکته‌ای که به چشمتان آمد را با هم در میان بگذارید. اگر باز هم نتوانستید سرنخی پیدا کنید؛ از گیم مستر یا مسئول بازی کمک بخواهید.

بعد از این که چند سرنخ اولیه را پیدا کردید؛ کار راحت‌تر خواهد شد؛ چرا که روال کار و نحوه جستجو را بهتر درک خواهید کرد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ساختار بازی و سناریو با توجه به درجه سختی آن ممکن است خطی یا غیرخطی باشد. در ساختار خطی، شما بعد از پیدا کردن اولین سرنخ، باید دومین معما را حل کنید؛ سپس چالش بعدی و به همین ترتیب جلو خواهید رفت تا آخرین قفل هم باز شده و از اتاق خارج شوید.

اما در ساختار غیر خطی، معماها و چالش‌ها به صورت همزمان در گوشه و کنار اتاق پنهان شده‌اند و شما باید همزمان جواب همه سوالات و معماها را پیدا کنید تا به کلید نهایی برسید. در بازی‌هایی با ساختار غیرخطی بهتر است تیم به چند گروه تقسیم شود و هر گروه روی یک معما کار کند تا در زمان صرفه جویی شود.

البته در بسیاری از مواقع ساختار بازی ترکیبی است و هم معماهای خطی و هم غیرخطی در سناریو وجود دارند. الته معماهای اتاق فرار گاهی جنبه حواس پرتی هم دارند. این چالش‌ها به روند کلی حل مسئله کمکی نمی‌کنند و هدف آنها این است که زمان و توجه شما را بدزدند. بهترین روش حل این چالش‌ها این است که هر زمان متوجه تقلبی بودن آنها شدید؛ زمانتان را برای حلشان هدر ندهید.

رزرو اتاق فرار

ژانر جنایی و ماجراجویانه یکی از ژانرهای اصلی اتاق فرار است و ممکن است با ژانرهای دیگر مثل کمدی، ملودرام یا سیاسی ترکیب شود. اما معمولا این سبک اتاق فرارها ترسناک نیستند. البته باید توجه داشته باشید که معما و چالش، هسته اصلی اتاق فرار است و اتاق فرار ترسناک هم خالی از معما و چالش ذهنی نیست.

برای اینکه از درجه سختی و ژانر اتاق فرار مطمئن شوید؛ بهتر است به سایت مرجع اتاق فرار یعنی ایران اسکیپ مراجعه کرده و اطلاعات بازی را از آنجا دریافت کنید. همچنین با کمک این سایت می‌توانید رزرو اتاق فرار را هم انجام داده و به سادگی یک روز به یادماندنی را برای خود و همراهانتان بسازید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا