بازی

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط نهاد نظارتی رقابت‌ در بریتانیا در حال بررسی است

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط نهاد نظارتی رقابت‌ در بریتانیا در حال بررسی است

اقدام برنامه‌ریزی شده مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد توسط نهاد نظارتی رقابت بریتانیا در حال بررسی است.

سازمان رقابت و بازار (CMA) که برای ترویج رقابت به نفع مصرف‌کنندگان کار می‌کند، روز گذشته اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری (تا حدودی بزرگ‌ترین معامله صنعت بازی تاکنون) آغاز کرده تا مشخص کند که آیا این معامله، عادلانه انجام می‌شود یا خیر.

مطلب پیشنهادی:چطور از لپ‌تاپ به عنوان نمایشگر ایکس باکس استفاده کنیم؟از لپ‌تاپ به عنوان مانیتور پرتابل استفاده کنید
چطور از لپ‌تاپ به عنوان نمایشگر ایکس باکس استفاده کنیم؟

در بیانیه‌ای که به CNBC ارائه شده، CMA اعلام کرد:

این تحقیقات در نظر می‌گیرد که آیا معامله می‌تواند به رقابت‌های صنعت آسیب برساند و به نتایج بدتری برای مصرف‌کنندگان منجر شود یا خیر. به عنوان مثال، به مخاطبین به واسطه قیمت‌های بالاتر، کیفیتی پایین‌تر ارائه شود یا با کاهش انتخاب‌ها روبرو شوند.

این نهاد نظارتی تا ۲۰ جولای (۲۹ تیر) هم‌فکری و تبادل نظر می‌کند و در این مدت می‌خواهد بازخورد هر شخص ثالثی که در معامله پیشنهادی دخیل است را دریافت کند. CMA روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) تصمیم اولیه خود را در رابطه با این موضوع اعلام خواهد کرد.

تحقیقات نهاد نظارتی CMA به تحقیقات سازمان مشابه خود در آمریکا، کمیسیون تجارت فدرال می‌پیوندد که در حال بررسی ضد انحصارگرایی معامله است تا مشخص کند آیا تصاحب اکتیویژن بلیزارد، به ایکس باکس مزیت رقابتی ناعادلانه‌ای می‌دهد یا خیر.

قانون رقابت به دنبال حفظ رقابت در بازار با تنظیم رفتار ضد رقابتی شرکت‌ها است. در رابطه با ادغام و تملک، نهادهای نظارتی می‌توانند معاملاتی را که ممکن است رقابت بازار را تهدید می‌کنند، ممنوع کنند یا راه‌حل‌هایی مانند تعهد به واگذاری بخشی از کسب‌وکار جدید را پیشنهاد کنند.

اکتیویژن بلیزارد

ادغام پیشنهادی مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد به سازنده ایکس باکس مالکیت انحصاری فرنچایزهایی از جمله Call of Duty، Warcraft، Overwatch، Crash Bandicoot و Candy Crush را می‌دهد.

در صورت کسب تاییدیه نظارتی، مایکروسافت اعلام کرده که به انتشار بازی‌های اکتیویژن بلیزارد، از جمله عناوین Call of Duty، برای کنسول‌های پلی‌ استیشن پس از خرید و فراتر از قراردادهای جاری ادامه خواهد داد و همچنین می‌خواهد تعداد بیشتری از بازی‌های این ناشر را در دسترس بازیکنان نینتندو قرار دهد.

مایکروسافت امیدوار است که این معامله را در نیمه اول سال ۲۰۲۳، مشروط به نهایی شدن و تکمیل بررسی‌های نظارتی، تکمیل کند.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید


Top10: تاثیرگذارترین بازی‌های ویدئویی!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا