رمز ارز

افزایش وابستگی قیمت سهام و دارایی‌های دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته اقتصاددان ارشد صرافی کوین بیس، علی‌رغم تبلیغات مرسوم، دارایی‌های دیجیتال دارای ریسک مشابهی نسبت به کالاهایی مثل نفت و گاز و سهام‌های فناوری و دارویی هستند.
سزار فراکاسی (Cesare Fracassi)، اقتصاددان ارشد کوین‌بیس در تاریخ ۶ جولای در پستی نوشت:

از زمان همه‌گیری کرونا، ارتباط مستقیم بین قیمت سهام و دارایی‌های رمزارزی‌، شدت پیدا کرده است. هرچند در دهه اول پیدایش بیت کوین، بازده این ارز به‌طور متوسط ارتباطی با عملکرد بازار سهام نداشت، اما از زمان شروع همه‌گیری کووید، این رابطه به‌سرعت افزایش یافت. امروزه دارایی‌های کریپتو، ریسک مشابهی در مقایسه با قیمت کالاهای نفتی و سهام شرکت‌های فناوری دارند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

این اقتصاددان با اشاره به گزارش ماهانه کوین‌ بیس، نشان داد که بیت کوین و اتریوم دارای نوسانات مشابهی با کالاهایی مانند گاز طبیعی و نفت هستند و روزانه بین ۴ تا ۵ درصد نوسان می‌کنند. بر این اساس، بیت کوین که اغلب به «طلای دیجیتال» تشبیه می‌شود، در مقایسه با همتایان گران‌بهای خود در دنیای واقعی، مانند طلا و نقره که نوساناتی نزدیک به ۱ تا ۲ درصد را تجربه می‌کنند، داری ریسک بسیار بیشتری است.
او همچنین اضافه کرد که با توجه به تحرکات اخیر می‌بینیم که چگونه بازار انتظار دارد که ارزهای دیجیتال در آینده، هرچه بیشتر با بقیه سیستم مالی در هم تنیده شوند و بنابراین، در معرض همان نیروهای کلان اقتصادی قرار بگیرند که همیشه اقتصاد جهان را در دست داشتند.
فراکاسی سپس متذکر شد که حدودا دوسوم کاهش اخیر در قیمت ارزهای دیجیتال، نتیجه همین عوامل کلان مانند تورم بوده است.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا