رمز ارز

پناهگاه امن سرمایه‌گذاران در بازار نزولی ارز دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سال ۲۰۲۲، بدترین سال تاریخ ارزهای دیجیتال بوده است؛ چون اکثر معامله‌گران بیت کوین در ضرر هستند و برخی از آنها، حتی با ضرر می‌فروشند.
در واکنش به کاهش قیمت رمزارزها، برخی از سرمایه‌گذاران به سراغ دارایی‌های امن رفته‌اند، برخی به طور کامل از بازار خارج شده‌ و برخی دیگر به طرز شگفت‌انگیزی به بازار مشتقات رمزارزی روی آورده‌اند.
در همین راستا، امرسون لی (Emerson Li)، مدیر پلتفرم معاملاتی BingX، می‌گوید این صرافی در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۱۹ میلیون دلار معامله را پردازش کرده که عمدتاً شامل اوراق مشتقه بوده است. به گفته لی، تعداد کاربران این پلتفرم مشتقه نیز در حال افزایش بوده و این رقم در مقایسه با سه ماهه اول سال، حدود ۷۰ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافته است، همچنین، حجم تراکنش‌های محصولات مشتقه نیز در دوران رکود بازار، دو برابر شده است.
به گفته کارشناسان، بازار مشتقات امکان محافظت از پرتفوی در زمان‌ افزایش نوسانات بازار را فراهم می‌کند. برای این منظور، در طول بازارهای نزولی، معامله‌گران می‌توانند مشتقاتی را خریداری کنند که به‌عنوان قراردادهای اختیار فروش (put options) شناخته می‌شوند تا موقعیت‌های خود را پوشش دهند و یا پیش‌بینی کنند که ارزش یک دارایی چقدر کاهش می‌یابد.
همچنین، کاربران در حال انتقال سرمایه خود از پروتکل‌های غیرمتمرکز دیفای به محصولات متمرکز سیفای هستند. به نظر می‌رسد که سقوط برخی از پروژه‌ها مانند ترا و مشکلات مرتبط با بسیاری از پروتکل‌های دیفای، باعث وحشت کاربران شده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا