بازی

تنها ۲۰ درصد از کاربران استیم از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند

تنها ۲۰ درصد از کاربران استیم از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند

به تازگی مشخص شد که میزان استفاده از ویندوز ۱۱ در بین کاربران استیم در ماه ژوئن با افزایش ۱.۶۴ درصدی، از ۲۰ درصد از کل کاربران به ۲۱.۲۳ درصد رسیده است.

اگرچه ویندوز ۱۰ با میزان ۷۱.۲۶ درصد از کل کاربران بررسی‌شده هنوز محبوب‌ترین سیستم‌عامل است، اما این جهش ممکن است به این معنی باشد که ویندوز ۱۱ بالاخره در حال ریشه دواندن میان گیمرها است.

مطلب پیشنهادی:ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTAو پیروزی سونی پس از سال‌ها
ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTA

ویندوز ۱۱ اواخر سال گذشته میلادی در دسترس عموم قرار گرفت و اینکه اکنون به رشد و صعود رسیده، می‌تواند به این دلیل باشد که بسیاری از باگ‌های مشکل‌ساز و برخی از ویژگی‌های مزاحم در زمان انتشار، با پچ‌های مختلف برطرف شده‌اند.

این اطلاعات از نظرسنجی سخت‌افزار استیم در ماه ژوئن ۲۰۲۲ به دست آمده است. با این حال، برخی ممکن است تعجب کنند که ویندوز ۱۱ پس از گذشت ۹ ماه از زمان انتشار خود، توانسته تنها ۲۰ درصد از سهم بازار را به دست آورد.

این آمار به یک دلیل شگفت‌انگیز است، زیرا مایکروسافت در تبلیغات خود به استفاده از ویندوز ۱۱ برای بازی کردن تاکید زیادی کرده بود. در سیستم‌های جدید ویندوز ۱۱ به صورت پیش‌فرض روی آن‌ها نصب می‌شود.

اما آیا کسی در حال حاضر سیستم‌های گران‌قیمت جدیدی می‌خرد یا سر هم می‌کند؟ کمبود عمومی قطعات، قیمت‌ها را بسیار بالا برده که می‌توان استقبال پایین از ویندوز ۱۱ را درک کرد.

استیم

سه ماه پیش خبر رسید که پشتیبانی از ویندوز ۱۱ به استیم دک اضافه شد که البته بدون مشکل نیست و انتظار می‌رود بازیکنان با مشکلاتی روبه رو شوند. حتی درایورهای جدید ویندوز ۱۰ روی این پی‌سی دستی هم تاثیر بسیار بدی روی عملکرد بازی‌ها داشتند.

اسفند ماه سال گذشته، تنها چند ماه پس از عرضه ویندوز ۱۱ نیز شایعه‌ای پخش شد که مایکروسافت قصد پشتیبانی طولانی مدت از این سیستم عامل را ندارد و کار روی ویندوز ۱۲ را آغاز کرده است.

مطلب پیشنهادی:حل مشکل اجرا نشدن فورتنایت روی ویندوز ۱۱مشکل جدی نیست؛ نگران نباشید!
حل مشکل اجرا نشدن فورتنایت روی ویندوز ۱۱


محبوب‌ترین بازی‌های گیمرها توی بازار

تماشا از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا