رمز ارز

اعلام ورشکستگی یک صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال تری اروز کپیتال (3AC) که قبلا سرمایه‌ای در حدود ۱۰ میلیارد دلار داشت، اکنون رسما ورشکسته شده است.
به گزارش فایننشال تایمز، شرکت 3AC روز جمعه درخواست حمایت از ورشکستگی فصل ۱۵ را ارائه کرده است. فصل ۱۵، ابزاری است که به بدهکاران اجازه می‌دهد تا مراحل ورشکستگی را مدیریت کرده و بتوانند از دارایی‌های دولتی خود در خلال فرایند انحلال، محافظت کنند.
در این‌ بین، خبرها حاکی از آن است که یکی از بنیان‌گذاران صندوق 3AC به نام ژو سو (Zhu Su)، در حال فروش عمارت گران‌قیمت خود در سنگاپور است. وی که نظریه‌ای با عنوان ابرچرخه (supercycle) را در صنعت ارزهای دیجیتال ترویج می‌کرد، اعتقاد داشت که قیمت‌ها به‌طور مداوم به رشد خود ادامه خواهند داد، اما پس از سقوط بیت کوین اعتراف کرد که این نظریه اشتباه بوده است.
پلتفرم متمرکز Voyager Digital نیز اظهار داشته که به دلیل فروپاشی 3AC، ممکن است بیش از ۶۵۰ میلیون دلار متضرر شود. از زمان اعلام این خبر، این پلتفرم، برداشت و معاملات را به حالت تعلیق درآورده است. بر اساس گزارش تایمز، Blockfi یک پلتفرم دیگر نیز تقریبا ۸۰ میلیون دلار ضرر داشته است. حتی اگر این پلتفرم‌ها در خطر مشکلات نقدینگی نیز قرار نداشته باشند، کاربران نگران احتمال بالقوه ورشکستگی آن‌ها هستند و به دلیل برداشت انبوه سرمایه‌ها، نقدینگی آن‌ها به مشکل برخواهد خورد. بسیاری بر این باورند که پلتفرم‌های متمرکز یا سیفای (CeFi) درگیر فرایندهای پرخطری برای تولید بازده شده‌اند و این لایه دیگری از پیچیدگی را به فضای ابری فعلی اضافه خواهد کرد.
به نظر برخی از کارشناسان، مواجه‌شدن این شرکت‌ها با چنین بحران‌هایی، یکی از دلایل سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار در روزهای اخیر است.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا