بازی

بازیکنان No Man’s Sky یک ارز دیجیتال درون بازی ساخته‌اند

بازیکنان No Man’s Sky یک ارز دیجیتال درون بازی ساخته‌اند

اکنون خبر رسیده برخی از بازیکنان No Man’s Sky به چیزی دست پیدا کرده‌اند که شاید مفیدترین کاربرد یک ارز دیجیتال تاکنون باشد، زیرا عملا بی‌ارزش است.

سایت Vice به تازگی با اعضای The Galactic Hub، که یک ارز دیجیتال درون بازی ساخته‌اند، مصاحبه کرده است. این انجمن متشکل از بازیکنانی است که برای جبران کمبودهای بخش کوآپ بازی در زمان لانچ در سال ۲۰۱۶ ایجاد شده بود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X

The Galactic Hub متوجه شده که بازیکنان بیشتری به مراحل انتهایی بازی حماسه بقای فضایی استودیو Hello Games می‌رسند، جایی که شما به اندازه کافی قدرتمند هستید که آیتم‌ها را کپی کنید یا در غیر این صورت آن‌ها را از طریق اکسپلویت یا سوء استفاده از سیستم‌های بازی به دست آورید.

بنابراین، ارزهای درون بازی برای شما بی‌فایده می‌شوند. اما همچنان ممکن است چیزهایی از بازیکنان دیگر بخواهید. برای مثال در طراحی، ساختن یا سفارشی کردن پایگاه خود از آن‌ها کمک بگیرید. اکنون می‌توانید برای تمامی این امور، هاب کوین (Hub Coin) را وارد معادله کنید.

هاب کوین یک ارز دیجیتال است که در شبکه آزمایشی اتریوم در حال حاضر وجود دارد. شما می‌توانید آن را با آیتم‌های درون بازی مبادله کنید، اما امکان تبادل با آیتم‌های دنیای واقعی که ارزش مادی داشته باشند وجود ندارد. برای اطمینان از اینکه کسی ایده‌ شومی در مورد ارزش واقعی Hub Coin به سرش نزند، The Galactic Hub (که اکنون دارای یک خزانه داری است) حکم داده که نمی‌توان آن را با پول واقعی مبادله کرد. تنها ارزشی که این ارز دیجیتال دارد، درون بازی No Man’s Sky است.

به نظر می‌رسد هاب کوین تاکنون نسبتا موفق بوده، زیرا هدف آن تسهیل سرگرمی در یک بازی ویدیویی است، نه پمپاژ ارزش تا نهنگ‌ها بتوانند از طرح‌های پلید خود سود ببرند. باید گفت این یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از ارزهای دیجیتال است، زیرا در مقیاس کوچک انتخاب شده و در شرایط واقعی، ارزش مادی ندارد.

No Man's Sky

با این حال، هاب کوین مشکلاتی نیز دارد. بزرگترین نگرانی انجمن پیش از راه اندازی هاب کوین تاثیرات زیست محیطی بود. اگرچه هاب کوین برای تولید سکه‌های جدید از «اثبات کار» به «اثبات صلاحیت» تغییر کرده و باید تأثیر محیطی کمتری داشته باشد، اما «تاثیر کمتر» می‌تواند یک اصطلاح نسبی در دنیای کریپتو باشد.

The Galactic Hub درحال نگاه به آینده قابل پیش‌بینی و مشکلات تورم است، زیرا تعداد مصرف‌کنندگان از حدود ۱۵۰ بازیکنی که در حال حاضر از هاب کوین استفاده می‌کنند، به طور حتم افزایش خواهد یافت.

No Man’s Sky در روز ۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۵ مهر) برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود و هم‌اکنون برای پلی استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی‌سی در دسترس قرار دارد.


Top 10: دلایل مسخره بازی سازها برای شکست بازیشون!

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا