رمز ارز

افزایش ذخایر نهنگ‌ها، خطری برای بیت کوین؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش گلس‌نود (Glassnode)، نهنگ‌های بیت کوین (سرمایه‌گذارانی با بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین)، در زمان رکود بازار نیز به رویه سابق خود برای جمع‌آوری حداکثری این دارایی ادامه داده‌اند. این افراد به‌طور میانگین، ماهانه ۱۴۰ هزار بیت کوین را مستقیما از صرافی‌ها خریده‌اند. این روند منجر به انباشت بیش از ۴۵٫۶ درصد از کل عرضه بیت کوین یعنی ۸٫۶۹ میلیون از این دارایی در حساب‌های آن‌ها شده است.
آمار گلس‌نود نشان می‌دهد که انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها در ماه آوریل آغاز شده و تا اواخر ژوئن، زمانی که قیمت این دارایی به محدوده ۲۰ هزار دلار کاهش یافت، ادامه داشته است. نرخ انباشت در حال حاضر در مقایسه با نیمه دوم سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ فراتر رفته، اما همچنان نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۱ کمتر است. البته با این رفتار تهاجمی نهنگ‌ها، پیش‌بینی می‌شود به‌زودی این رکورد نیز پشت سر گذاشته شود.
هنوز مشخص نیست که پیش از پایان کاپیتولاسیون (تسلیم شدن و فروش دارایی‌ها) اخیر، انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها از مرز ۵۰ درصد از کل عرضه، گذر خواهد کرد یا خیر، اما مشخصا نهنگ‌های بیت کوین اکنون بیشترین تأثیر را بر این دارایی دارند، اتفاقی که چندان نشانه خوبی تلقی نمی‌شود.
علاوه بر این، داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهند که میگوهای بیت کوین (دارنده‌های کمتر از یک بیت کوین) نیز با سرعتی بی‌سابقه از مارس ۲۰۲۰ در حال خرید این ارز هستند. آن‌ها در ماه‌های اخیر به‌طور متوسط، ماهانه ۳۵۷۵۰ بیت کوین خریده‌اند و در حال حاضر کنترل ۱٫۱۲ میلیون بیت کوین، معادل ۵٫۸۷ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند. البته مسلما درست مانند یک اقیانوس، برخی نهنگ‌ها میگوها را نیز خورده‌اند.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج هدیه بگیری!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا