رمز ارز

آیا توکن‌های NFT از چشم افتاده‌اند؟

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تمایل معامله‌گران به بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به پایین‌ترین سطح یک ساله رسیده است.
توسعه بازار NFT توسط اکوسیستم پویا و صعودی کریپتو و رویکرد مثبت سرمایه‌گذاران نسبت به این حوزه صورت گرفت، اما چندی بعد بازار نزولی بیت کوین تأثیر نامطلوبی بر کل اکوسیستم کریپتو گذاشت.
توکن‌های غیرقابل تعویض، سال ۲۰۲۱ بسیار در کانون توجه‌ها قرار گرفتند؛ زیرا هنرمندان، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و اهالی ورزش، بالاخره ابزار تعامل با هواداران و طرفداران خود را یافته و عموم مردم امکان کسب درآمد از موفقیت‌هایشان را پیدا کردند. با این حال، هجمه تبلیغاتی NFT قادر به حفظ جایگاه این بازار در میان بازار نزولی وحشتناک سال ۲۰۲۲ نبود و اکنون، میزان فروش آن به پایین‌ترین حد یک ساله سقوط کرده است.
اکوسیستم NFT بدترین عملکرد سال خود را در ژوئن ۲۰۲۲ با فروش کل روزانه ۱۹۰۰۰ عدد به ارزش تخمینی ۱۳٫۸ میلیون دلار ثبت کرد. این رقم مشابه با رقم ثبت‌شده در ژوئن ۲۰۲۱ است.
برخی از عوامل کلیدی که بر ترویج و گسترش بازار NFT تأثیر منفی می‌گذارند، عبارتند از؛ کاهش قیمت اتریوم (ETH)، کمبود تقاضا در بازار ثانویه و کارمزدهای گزاف گس اتریوم. به گزارش سایت NFTGo، در نتیجه این عوامل و طی سه ماه گذشته، ارزش بازار NFTها نزدیک به ۴۰ درصد کاهش یافته و بیش از ۶۶ درصد از حجم معاملات خود را از دست داده است.

۲۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی پینگی میتونی ۲۰۰ میلیون واحد بیبی دوج هدیه بگیری!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا