عمومی

درایور اینتل اکنون از پردازنده گرافیکی Arc A730M پشتیبانی می‌کند

اینتل در سکوت خبری درایورهای گرافیکی خود را به‌روزرسانی کرده است تا پشتیبانی از پردازنده‌ی گرافیکی Intel Arc A730M ممکن شود. درایور نسخه‌ی ۳۰٫۰٫۱۰۱٫۱۷۳۵ به مدت بیش از یک هفته دردسترس قرار داشت؛ اما اینتل مجدداً آن را با اصلاحاتی جزئی منتشر کرد تا از پردازنده‌ی گرافیکی یادشده پشتیبانی کند.

به‌نوشته‌ی ویدئوکاردز، درایور جدید اینتل همان شماره‌ی بیلد نسخه‌ی یک هفته پیش را دارد. Arc A730M اولین پردازنده‌ی گرافیکی لپ‌تاپی مبتنی‌بر ACM-G10 است. لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ی گرافیکی را اکنون در بازار چین می‌توان تهیه کرد.

مشخص نیست که چرا اینتل به‌طور مداوم درایورهایی که پیش‌تر منتشر شده‌اند، به‌روزرسانی می‌کند و نسخه‌ی به‌روزشده را در قالب نسخه‌ای جدیدتر دردسترس قرار نمی‌دهد. همچنین، فعلاً اعلام نشده است که چرا درایور به‌روزشده‌ی اینتل صرفاً از A730M پشتیبانی می‌کند و از A770M و A550M پشتیبانی نمی‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اینتل تصاویری از کارت گرافیک Arc Limited Edition را منتشر کرد
  • اینتل: تازه‌واردی در دنیای گرافیک مجزا عامل موفقیت ما خواهد بود

پردازنده‌ی گرافیکی Intel Arc A730M به ۲۴ هسته‌ی Xe و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 با باس ۱۹۲ بیت مجهز است. این مشخصات نشان می‌دهد با گرافیکی قدرتمند در کلاس گرافیک‌های گیمینگ طرف هستیم. نتابج غیررسمی بنچمارک نشان می‌دهد A730M ازلحاظ قدرت پردازشی در بین GeForce RTX 3050 و GeForce RTX 3060 قرار می‌گیرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا