تکنولوژی

اولین پهپاد دنیا با قابلیت پرتاب از زیردریایی معرفی شد [تماشا کنید]

شرکت SpearUAV با معرفی محصولی به نام Ninox 103 UW Sub-to-Air مشکل دیدبانی در زیردریایی‌ها را برطرف کرده است. این دستگاه اجازه می‌دهد که پهپادهای کوادکوپتر از زیردریایی‌ها پرتاب شوند و با پرواز در آسمان خیلی بهتر از دوربین‌های پریسکوپ نمای پیرامون را در اختیار زیردریایی‌ها بگذارند.

طبق اعلام SpearUAV، کوادکوپتر Ninox 103 در واقع کپسولی حاوی یک کوادکوپتر است که می‌تواند از زیردریایی‌ها خارج شود و تا 24 ساعت بر سطح آب شناور بماند. در نهایت، پهپاد از این کپسول به هوا پرتاب می‌شود و پره‌های خود را باز می‌کند.

کوادکوپتر Ninox 103 چه قابلیت‌هایی دارد؟

زمانی که Ninox 103 در آسمان قرار بگیرد، قابلیت مانور در شعاع 10 کیلومتری را خواهد داشت و می‌تواند با بار 1 کیلوگرمی تا 45 دقیقه پرواز کند. این پهپاد سروصدای کمی دارد و از نظر بصری جلب توجه نمی‌کند. به‌علاوه، حسگرهای الکترو-اپتیکال و مادون قرمز اجازه می‌دهند تا این دستگاه بتواند به‌صورت خودکار با کمک هوش مصنوعی سوژه‌ها را شناسایی کند.

پهپاد Ninox 103

پهپاد SpearUAV به طور رمزنگاری‌شده با زیردریایی‌ها یا سایر تیم‌های فرماندهی در خشکی یا آسمان ارتباط برقرار می‌کند. کلنل بازنشسته «گدی کوپرمن»، موسس و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «Ninox 103 Sub-to-Air به عنوان اولین دستاورد فنی در نوع خود در جهان برای رفع نیاز مشتریان جهانی Spear در زمینه پرتاب پهپاد از زیر دریا توسعه یافته است. این سیستم به‌صورت موفق آزمایش شده و Spear در حال همکاری با چند شرکت دفاعی است تا به توسعه فناوری‌های جدید ادامه دهد.»

کاپیتان‌های زیردیایی‌ها معمولا تمایل ندارند که برای مدت طولانی در نزدیکی سطح آب قرار بگیرند و با بیرون فرستادن دوربین تلسکوپ موقعیت خود را لو بدهند. از سوی دیگر این دوربین‌ها دامنه تصویربرداری محدودی دارند و نمی‌توانند همه محیط پیرامون خود را ببینند. ولی در طرف مقابل، این پهپادها قادرند میدان دیدی در سطح چندین کیلومتر را در اختیار زیردریایی‌ها قرار دهند و کمک کنند تا آن‌ها درک بهتری نسبت به محیط اطراف داشته باشند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا