تکنولوژی

کادیلاک GTP؛ بت موبیل در دنیای مسابقات لمانز و دیتونا

کادیلاک به تازگی از ابرخودرو مفهومی خود رونمایی کرده است. این خودرو کادیلاک پروژه GTP نام دارد و برای شرکت در مسابقات استقامتی 24 ساعته لمانز آماده می‌شود. با این حال پیش از لمانز، کادیلاک GTP در مسابقات 24 ساعته دیتونا شرکت خواهد کرد.

کادیلاک GTP شباهت خاصی به خودرو معروف بتمن یعنی بت موبیل دارد. همچنین از زوایای تیز و خطوط عمودی بسیاری در بدنه آن استفاده شده که نمادی از زبان طراحی کادیلاک محسوب می‌شود.

پیشرانه کادیلاک پروژه GTP از نوع 5.5 لیتری V8‌ است که با یک سیستم هیبریدی استاندارد مسابقه‌ای همراه خواهد شد. این سیستم هیبریدی جزو قوانین جدید IMSA (یک کلاس از مسابقات اتومبیلرانی) است که حمایت خودروسازان مختلف را به همراه داشته است و تاکنون بی ام و، پورشه، لامبورگینی و فراری به این رقابت پیوسته‌اند.

کادیلاک پروژه GTP

کادیلاک یکی از کهنه‌کاران مسابقات IMSA‌ محسوب می‌شود که از سال 2017 در این مسابقات حضور دارد. نماینده خودروساز آمریکایی در مسابقات IMSA، کادیلاک DPi-V.R بوده است که در 50 مسابقه 24 پیروزی به دست آورده است. کادیلاک DPi-V.R اکنون بازنشسته خواهد شد و جای خود را به نماینده جدید این شرکت یعنی کادیلاک پروژهGTP خواهد داد.

خودرو بتمن از جنس فیبرکربن

استفاده از فیبرکربن در کادیلاک GTP فراگیر است و موجب شده تا بدنه خودرو شفاف، درخشان و البته سبک باشد. اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی، درپوش موتور و دیفیوزر عقب این خودرو به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده‌اند.

کادیلاک پروژه GTP

مطابق قوانین کلاس IMSA در مسابقات اتومبیلرانی، خودروسازان باید شاسی خود را از بین چهار سازنده انتخاب کنند و قوای فنی اتومبیل آن‌ها نیز بایستی از نوع هیبریدی باشد. کادیلاک برای اتومبیل خود از شاسی دالارا استفاده می‌کند و مجموعه قوای فنی نیز آن از ترکیب دو موتور برقی و یک موتور V8 تشکیل شده است که قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال می‌دهند. کادیلاک پروژه GTP اوایل سال آینده میلادی در مسابقات 24 ساعته دیتونا شرکت خواهد کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا