رمز ارز

دزدی ارز دیجیتال با هک دستگاه خودپرداز؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بعد از هک اخیر که در دستگاه‌های Bitcoin ATM رخ داد، شرکت سازنده این دستگاها، جنرال بایتز (General Bytes)، تدابیر مختلفی را برای افزایش امنیت اتخاذ کرده است. این اقدامات شامل بازپرداخت برخی از مشتریان که خدمات خود را در محیط ابری (cloud) دریافت کرده‌ بودند و اضافه کردن تدابیر امنیتی جدید می‌شود.
این شرکت اعلام کرده است به مشتریانی که در ماه مارس و در پی هک شدن دستگاه‌های خودپرداز این شرکت مبالغی را از کیف‌پول‌هایشان از دست دادند و همچنین افرادی که خدمات خود را در محیط ابری (cloud) این شرکت دریافت کرده بودند، خسارت پرداخت می‌کند. در این حادثه، کیف پول‌های گرم (نرم‌افزاری) مشتریان بازدید شده بودند و این شرکت از طریق این اقدام بازپرداختی، به مشتریان خود در این مسئله کمک خواهد کرد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، یک هکر پس از بارگذاری یک فایل آلوده در دستگاه‌های General Bytes، در تاریخ ۱۷ و ۱۸ ماه مارس به اطلاعات حساس کاربران از جمله: رمز عبور، کلیدهای خصوصی و مبالغی از کیف پول‌های گرم دسترسی پیدا کرد. سازنده دستگاه‌های خودپرداز این شرکت در گزارشی حادثه‌ رخ‌داده‌شده در تاریخ ۲۳ مارس را منتشر کرد و جزئیات نفوذ به این دستگاه‌ها را شرح داد.
شرکت سازنده این دستگاه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما اقدامات فوری برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های خود را انجام داده‌ایم و در حال تلاش‌ بی‌وقفه برای حفاظت از مشتریان خود هستیم.
این شرکت مشتریان خود را تشویق به استفاده و مهاجرت به سرورهای خودمیزبان (self-hosted) کرده است و توصیه می‌کند با استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN)، توانایی ایمن‌سازی بهتر سرور خود را داشته باشند.
به گفته شرکت General Bytes، این حمله در اکثر اپراتورهای دستگاهای خودپردازی که از سرورهای خودمیزبان (self-hosted) استفاده می‌کنند، تأثیر نگذاشته است؛ زیرا این مشتریان از فناوری شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای محافظت از زیرساخت خود استفاده می‌کنند.
شرکت جنرال بایتز در پراگ واقع شده است و طبق اطلاعات سایت آن، بیش از ۱۵۰۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین را به خریداران در بیش از ۱۴۹ کشور جهان فروخته است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا